جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ساعت ۱۴:۵۵
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خبر داد:

 فعالیت ۱۳۹ مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز در خراسان شمالی

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ۱۳۹ آموزشگاه در استان وجود دارد که با پنج دانش‌آموز به پایین فعالیت دارند و در واقع این تعریفی از عدالت تربیتی و آموزشی است که هیچ دانش‌آموزی در هیچ نقطه‌ای از استان بدون سواد نماند.
 فعالیت ۱۳۹ مدرسه با کمتر از ۵ دانش‌آموز در خراسان شمالی,

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار در سال تحصیلی جاری تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۵ معلم در مدارس دولتی و ۶ هزار معلم در مراکز غیردولتی استان در ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس مشغول به تدریس هستند.

 وی ادامه داد: همچنین طی سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند شامل ۱۹۳ هزار و ۱۹۷ نفر هستند که در مقایسه با سال تحصیلی گذشته شاهد رشد ۳ هزارنفری بوده‌ایم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی بیان داشت: گفتنی است که در استان خراسان شمالی تعداد یک هزار و ۵۱۴ دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.

 وی با تأکید بر این موضوع که مدارس استان بیشترین پراکندگی‌ها را در روستاهای مختلف در سطح استان دارند، گفت: ۴۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس روستایی حضور دارند و در راستای برقراری عدالت آموزشی و تربیتی ۱۸ مدرسه در سطح استان با یک معلم و یک دانش‌آموز اداره می‌شوند.

 اکبری بیان داشت: همچنین ۱۳۹ آموزشگاه در استان وجود دارد که با پنج دانش‌آموز به پایین فعالیت دارند و در واقع این تعریفی از عدالت تربیتی و آموزشی است که هیچ دانش‌آموزی در هیچ نقطه‌ای از استان بدون سواد نماند.

 این مسئول گفت: در حال حاضر در خراسان شمالی ۳۱۳ آموزشگاه عشایری با ۶ هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز تحصیل دارند که ۱۰۸ مدرسه عشایر کوچ رو هستند که ۸۰ مدرسه در مراوه‌تپه دایر هستند.

 موضوع مهمی که در دستور کار آموزش‌وپرورش است تأکید به سند تحول بنیادین است که چراغ حرکت در استان و کشور این سند است.

 اکبری با اشاره به اینکه برای اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آیین‌نامه اجرایی در اختیار مدارس قرار گرفته، گفت: در سند تحول بنیادین عناصر تحول در واقع معلمان مدارس هستند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی ادامه داد: در سطح استان جشن تکلیف برای ۹ هزار و ۷۳۰ دانش‌آموز دختر کلاس سومی برگزار و برای حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز پسر پایه نهم نیز برنامه‌ریزی برگزاری جشن تکلیف در حال انجام است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک