جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ساعت ۱۹:۳۴
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

مشکل معلمان خریدخدمت مربوط به ترک فعل‌هاست

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه با گذشت چهار ماه و نیم از سال تحصیلی هنوز وضعیت معلمان خرید خدمات مشخص نیست،گفت: بخشی از این مشکلات که امروز معلمان خرید خدمات در استان و خارج استان با آن مواجه هستند، مربوط به ترک فعل‌ها است.
  مشکل معلمان خریدخدمت مربوط به ترک فعل‌هاست ,

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، محمد وحیدی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در رابطه با آخرین وضعیت نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امکان جذب نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش قبل از سال ۱۳۹۱ طبق قانون امکان داشت.

وی ادامه داد: به دنبال بررسی ۶ طرح پیشنهادی در کمیسیون آموزش نهایتا به یک طرح نهایی رسیدیم که نیروهایی از قبیل نیروهای غیررسمی، پیش دبستانی‌ها،خدماتی و معلمان خرید خدمت که استمرار خدمت داشتند، به عنوان طرح های اولویت‌دار در صحن مجلس ثبت شد.

وحیدی اضافه کرد: در حال حاضر در مجلس بیش از ۳۰۰ طرح در نوبت‌اند که ۵۰ طرح آن‌ها اولویت دارند که در صف رسیدگی و در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز داشت: نیمه دی ماه سال جاری نامه‌ای توسط مخبر برای رسیدگی و تعیین تکلیف قرارداد معلمان خرید خدمت ارائه شد که نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش قرادادشان منعقد و وضعیت بیمه و حقوق آنها مشخص شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تاکنون با گذشت چهار ماه و نیم از ابتدای سال تحصیلی معلمان خرید خدمات بدون داشتن بیمه و دریافت حقوق و با هزینه‌های شخصی در کلاس‌های درس حضور پیدا کردند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: براین اساس بخشی از این مشکلات که امروز  معلمان خرید خدمات در استان و خارج استان با آن مواجه هستند، مربوط به ترک فعل‌ها است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر کوتاهی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام‌های تکلیفی همچون ازدواج و فرزندآوری توضیح داد: هم‌اکنون برخی از بانک‌ها که آمادگی پرداخت دارند نیز توسط بانک مرکزی جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید وام‌های تکلیفی را از مصارف خود پرداخت نکنند، گفت: بانک مرکزی برای کاهش نقدینگی در جامعه از تزریق پول در جامعه خودداری می‌کند که این موضوع باعث توقف در پرداخت وام‌های تکلیفی می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: در این حوزه استاندار خراسان شمالی اولتیماتم‌هایی را صادر کرد که با پیگیری و نظارت جدی‌تری می‌توان اقدامات خوبی رقم‌زد.
 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی یادآور شد: از طرفی بانک‌های خصوصی منابعی که در استان تولید می‌کنند را در استان ماندگار نمی‌کنند و سرمایه را به بانک‌های کشور منتقل می‌کنند و همین موضوع نیز در پرداخت نشدن وام‌های تکلیفی موثر بوده است.

وی ابراز داشت: در سطح ملی بیشترین نگاه این بود که مجموعه معلمان و اساتید دانشگاهی در حوزه قانون رتبه‌بندی به نتیجه برسند گرچه ایراداتی نیز داشت و اکنون قریب به ۳۷۰ هزار فرهنگی رتبه‌هایشان مشخص شد اما در مجموع مشکلاتی دارد.

وحیدی همچنین ادامه داد: در استان مهم‌ترین ضعف زیرساختی مشکل آب شرب بوده و مهم‌ترین رویکرد آب‌های پایدار مرزی آب سرانی است که برای این حوزه انتخابیه می‌تواند آب‌های زیادی را برای شرب تامین کند و همچنان در حال پیگیری است.

وی گفت: علاوه بر این برای طرح‌های اضطراری نیز انتقال آب پلنگ‌دره به بجنورد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انتقال آب استان است که امید داریم طی تابستان آینده به افتتاح برسد.


انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک