جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ساعت ۷:۱
عضو هیأت‌علمی دانشگاه کوثر بجنورد:

زن در کنار نقش مادری، توان حضور در جامعه را دارد

عضو هیأت‌علمی دانشگاه کوثر بجنورد گفت: زن به‌واسطه توانایی که دارد، حق دارد که بتواند در اجتماع حضور پیدا کند و به‌واسطه آنچه که در توان دارد، منفعت برای جامعه نیز برساند که قابل‌انکار نیست.
زن در کنار نقش مادری، توان حضور در جامعه را دارد,

مریم محبتی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه کوثر در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: زمانی که از جایگاه طبیعی به زن نگاه شود، این موضوع مشهود خواهد بود که زنان از لحاظ خلقت متفاوت از مردان هستند و این تفاوت در خلقت باعث شده که تعاریفی از وجود و مهارت، حقوق و مزایایی که دارند، متفاوت‌تر باشد.

 وی ادامه داد: براین‌اساس در ظرافت، دقت، جزئی‌نگری، چندبعدی بودن شخصیت زنان، آنها آماده مادری هستند که در کلی‌نگری و یا بلندنظری مرد نیست، اما ویژگی‌هایی از لحاظ روحی، جسمی و عاطفی نسبت به فرزند و اعضای خانواده در یک زن به‌عنوان مادر خانواده قرار داده شده است.

 محبتی با اشاره به اینکه اولین وظیفه‌ای که زن برعهده دارد، مادر بودن است، گفت: براین‌اساس زن به خصوصیاتی تجهیز شده که بتواند به‌واسطه آنها مادر خوبی برای فرزندانش باشد، همچنین مادر به‌خاطر اعتمادبه‌نفس و توانایی‌هایی اجتماعی که دارد، می‌تواند کانون خانواده را به‌درستی مدیریت کند و در کنارش توان حضور در اجتماع را نیز دارد.

 وی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که زن به‌واسطه توانایی که دارد، حق دارد که بتواند در اجتماع حضور پیدا کند و به‌واسطه آنچه که در توان دارد، منفعت برای جامعه نیز برساند که قابل‌انکار نیست.

مدیرگروه معارف دانشگاه کوثر با اشاره به اینکه از دیدگاه اسلام در خصوص زنان، خداوند توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی را در وجود زن قرار داده، گفت: این ظرفیت‌ها به‌گونه‌ای است که بتواند مادر خوبی باشد و به‌خاطر مهارت‌هایی که می‌تواند کسب کند، در اجتماع حضور داشته باشد.

 محبتی خاطرنشان کرد: اگر زن قرار است، مادر باشد باید همه‌جانبه علم به جایگاه مادری داشته باشد و سعی کند تمام لوازم موردنیاز برای تشکیل یک زندگی خانوادگی گرم آماده کند که این موضوع جز شناخت و آگاهی نسبت به جایگاه خطیر مادری حاصل نخواهد شد.

 وی ابراز داشت: مادری که به جایگاه مادری باور داشته باشد، بنابراین با این دیدگاه سعی در تقویت امکانات خود می‌کند تا بتواند مادر خوبی باشد، ولی اگر از این وظیفه صرف‌نظر کند، نقطه مقابل آن رخ خواهد داد.

 

انتهای خبر/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک