جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ساعت ۱۰:۴۶

۲ هزار قالیباف در خراسان‌شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: ۲۰۰۰ قالیباف در خراسان‌شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
۲ هزار قالیباف در خراسان‌شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند,

به گزارش عصراترک، به نقل از تسنیم جواد یزدانی با اشاره به حمایت تأمین اجتماعی از تولیدکنندگان قالی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل دولت در سال ۱۳۸۸ تمام بافندگان قالی تحت پوشش بیمه هستند، مشروط به اینکه به عنوان قالی‌باف فعال باشند.

وی افزود: در استان ۲۰۰۰ قالیباف بیمه‌شده داریم که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و بیمه‌پردازی می‌کنند. در صورتی که فردی کارفرما باشد باید به عنوان بیمه‌شده کارفرمایی، آزاد یا خویش‌فرما بیمه شوند و نمی‌توانند بیمه قالیبافی شوند. در سال اخیر ۱۵۰ سهمیه بیمه یارانه‌ای قالیبافی در استان أخذ شده که فقط ۲۰ نفر جذب شده و ۱۲۰ بیمه مازاد در این زمینه داریم.

یزدانی گفت: افرادی که دارای گواهینامه تخصصی قالی‌بافی٬ جاجیم و گلیم‌بافی دارند می‌توانند با معرفی‌نامه صمت استان مراجعه و بیمه یارانه‌ای با قیمت دولتی بهره‌مند شوند. اولویت با افرادی است که دارای سوابق بیمه هستند.

وی با اشاره به این سؤال مرسوم که اگر بازرس به کارگاه‌های خانگی مراجعه و قالی‌باف بیمه‌شده در منزل نباشد٬ گفت: بیمه‌شده در صورت عدم حضور می‌تواند یک تا سه ماه مراجعه و جهت تمدید بیمه اقدام کند. هیچ موردی از قطع بیمه قالی‌بافی به دلیل عدم حضور در کارگاه نداریم. این هماهنگی‌ها با اتحادیه فرش و صمت استان انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: بیمه قالی‌بافی یارانه‌ای است و مبلغ کم این بیمه به دلیل تسهیلات دولتی است و قالی‌بافان می‌توانند از مزایای بازنشستگی هم بهره‌مند شوند. افرادی که بیمه‌های کارگری هستند می توانند با ماهانه ۲ میلیون تومان از تسهیلات این بیمه در قالب بازنشستگی درمان و بیکاری بهره‌مند شوند.

یزدانی ادامه داد:  برای کارگاه‌های کوچک با داشتن پروانه فعالیت معتبر از صمت استان٬ تا سقف 5 نفر کارگر مشمول معافیت حق کارفرما و استفاده از تسهیلات بیمه یارانه‌ای دولتی انجام می‌شود. برخی از ناهماهنگی‌ها در استان به دلیل مشکل سامانه صدور مجوزهای صمت استان است که باید این موضوع از این طریق انجام شود. هم‌اکنون ۳۰۰۰ کارگاه در استان از این سهمیه استفاده می‌کنند که این معافیت سقف نداشته و برای همه کارگاه‌های خانگی قابل تحقق است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک