جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ساعت ۹:۱۸
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان:

۳۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل خراسان شمالی شناسایی نشده‌اند

معاون آموزش ابتدایی  اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل  اعلام شده به خراسان شمالی یک هزار و ۴۴ دانش‌آموز بود که طی سال تحصیلی جاری ۲۱۸ دانش‌آموز از این تعداد شناسایی نشده‌اند و ۱۷۶ نفر نیز از سال تحصیلی گذشته به کلاس درس فراخوانده نشده‌اند.
۳۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل خراسان شمالی شناسایی نشده‌اند,

به گزارش عصر اترک، عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی، صبح امروز در دهمین شورای آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار داشت: طرح شهید احمدوند در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی در سراسر خراسان شمالی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش دو موضوع عدالت آموزشی و امنیت از شاخصه‌های موردنظر است، گفت: در کشور و استان در موضوع امنیت مشکلی وجود ندارد، در بحث عدالت آموزشی نیز سعی بر این است که حتی یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نباشد.

بدخشان گفت: طی سال گذشته تعداد اعلام شده به خراسان شمالی یک هزار و ۴۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل بود که از این تعداد طی سال تحصیلی جاری ۲۱۸ دانش‌آموز شناسایی نشده‌اند و ۱۷۶ نفر نیز از سال تحصیلی گذشته به کلاس درس فراخوانده نشده‌اند.

این مسئول ابراز داشت: فرایند به این صورت است که هر کدام از افراد مسئول در این حوزه سه تا پنج نوآموز را پیگیری می‌کنند، بنابراین مکاتبات لازم با تمام دستگاه‌های مرتبط انجام شده اما هنوز برخی دغدغه‌ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه طی سال تحصیلی جاری نیز یک هزار و ۳۶۸ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سامانه سیدا بارگذاری شده که شناسایی شوند، بر ضرورت پیگیری مداوم فرمانداران برای بازگرداندن این دانش‌آموزان به کلاس‌های درس تأکید کرد.

بدخشان اضافه کرد: نکته قابل‌توجه این است که برخی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بعد از پیگیری مشخص می‌شود که در مناطق روستایی فوت شدند؛ اما به دلیل دریافت یارانه اعلام نشده و در آمار بازماندگان هستند و برخی به‌خاطر فقر مالی و فرهنگی جذب نشدند.

وی با تأکید بر این موضوع که باید تلاش شود تا در بحث شناسایی نشده‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده شود که دغدغه کودکان رفع شود، گفت: وقتی به لایه‌های زیرین انسداد مبادی بی‌سوادی ورود پیدا می‌کنیم متوجه می‌شویم دانش‌آموزانی که در کلاس درس حاضر نمی‌شوند درگیر فقر مالی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: تقاضا داریم که اعتباری به شهرستان‌های استان تخصیص داده شود تا در راستای جذب و برگشت دانش‌آموزان به کلاس‌های درس مورداستفاده قرار بگیرد.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک