شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ - ساعت ۷:۰
 رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی:

 مراکز همسریابی باعث فروپاشی خانواده‌ها خواهند شد

 رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی با اشاره به اینکه سایت‌ها و مراکز همسریابی که به وجود آمده‌اند باعث فروپاشی بنیان خانواده‌ها می‌شوند، گفت: برخی افراد بر اساس معیار فیزیکی و ظاهری افراد اقدام به انتخاب و ازدواج می‌کنند و بعد از ازدواج دچار مشکل می‌شوند و به جدایی می‌رسند.
 مراکز همسریابی باعث فروپاشی خانواده‌ها خواهند شد,

حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک دررابطه‌با مراکز همسریابی اظهار داشت: این مراکز حداقلی هستند و بیشتر برای کسانی که فرهنگ به‌درستی برای آنها جا نیفتاده است که باید خانواده‌ها و افراد در انتخاب‌ها دخیل باشند، در این مراکز حضور پیدا می‌کنند.

 وی افزود: در مراجع دینی، اندیشمندان و افراد تاجر در جامعه وقتی فرزندشان به سن ازدواج می‌رسد، به دنبال افراد مناسب برای ازدواج آنها می‌گردند و به آنها کمک و شرایط آغاز زندگی را برای آنها محقق می‌کنند.

 حجت‌الاسلام براتیان گفت: اگر خانواده پیگیر باشد که فرزندشان در یک شرایط مساعد نیازهای غریزی را بتواند برآورده کند، به فرزندش کمک می‌کند که دچار آسیب نشود و می‌تواند فرد مناسبی برای ازدواج فرزندش انتخاب کند.

 وی بیان داشت: در مراکز همسریابی یا همسرگزینی بیشتر تمرکز بر مسائل ظاهری است و هیچ‌گونه فرهنگی وجود ندارد، خانواده‌ها نیز در این قبیل از ازدواج‌ها حمایتی از فرزندشان ندارند.

 این کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: افرادی که در این مراکز ثبت‌نام می‌کنند خودشان را به‌عنوان افرادی تلقی می‌کنند که انتظار ندارند فرد مناسبی برای ازدواج با آنها پیش‌قدم شود، فرد آسیب می‌بیند و نگران است و درصد موفقیت ازدواج در این مراکز اگر جریان پیدا کند پایین است.

 حجت‌الاسلام براتیان گفت: تعداد افرادی که در مراکز همسریابی ثبت‌نام می‌کنند، خیلی محدود هستند.

 رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز به فکر ازدواج فرزندان هستند؛ اما به‌راحتی حاضر به ثبت‌نام فرزندانشان در مراکز همسریابی نمی‌شوند؛ بنابراین باید خانواده شرایط پذیرش این سبک را داشته باشد و اعتماد و ارتباط اتفاق بیفتد.

 وی یادآور شد: نگرانی توسط خانواده‌ها وجود دارد، اما چون راهش را یاد نگرفتند، گمان می‌کنند که اگر خانواده‌ای برای دخترش به دنبال شرایط مناسب برای ازدواج باشد، قباحت دارد.

 این کارشناس تأکید کرد: هم اکنون جوری در جامعه باب شده که باید یک پسر به دنبال دختر مناسب باشد که باید این نگرش مدیریت شود؛ چراکه زمانی خانواده دختر می‌تواند با ارتباطات غیرمستقیم تعامل را با خانواده‌های مناسب برای ازدواج فرزندشان فراهم کند که قطعاً اقدام مؤثری نیز خواهد بود.

 حجت‌الاسلام براتیان اضافه کرد: اگر خانواده‌ها آموزش ببینند و مدیریت شوند نیازی به دفاتر همسریابی نیست.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک