جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۳:۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان خبر داد:

شناسایی ۱۲۰۰۰ بیمار فشار خون بالا و دیابتی در خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۲ هزار و هفت بیمار دیابتی و فشار خون بالا در استان از ۲۰ آبان ماه امسال تاکنون با اجرای پویش ملی سلامت شناسایی شدند.
شناسایی ۱۲۰۰۰ بیمار فشار خون بالا و دیابتی در خراسان‌شمالی,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، جواد شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و ۵۰۷ بیمار مشکوک به فشار خون بالا و سه هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک به دیابت هستند.

وی افزود: تاکنون ۴۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر از افراد بالای ۱۸ سال خراسان شمالی معادل ۷۸.۳ درصد از این جمعیت در «پویش ملی سلامت» شرکت کردند.

شاهین فر ادامه داد: شهرستان های گرمه، جاجرم، رازوجرگلان، فاروج، شیروان، مانه و سملقان و بجنورد به ترتیب بیشترین مشارکت را در این پویش ملی داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این پویش ملی با هدف تشخیص بیماری‌های خاموش در مراحل ابتدایی از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک