شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ساعت ۱۲:۳۳
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

۱۷ هزار زن روستایی خراسان شمالی بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۷ هزار نفر از روستاییان استان زیرپوشش این صندوق هستند، گفت: ۲۳ درصد از این تعداد با ۱۷ هزار نفر جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.
۱۷ هزار زن روستایی خراسان شمالی بیمه اجتماعی هستند,

به گزارش عصراترک، محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی و شماری از کارگزاران خانم فعال در حوزه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار کرد: ‌ استقبال زنان روستایی و عشایری استان از این بیمه در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است.

وی بر فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش بیمه‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر زنان نیز از بیمه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند که تضمین‌کننده آینده این قشر است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال زن و مردم روستایی و عشایری، ساکنان کشاورز ساکن در شهرها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، قالیبافان و سایر مشمولان می‌توانند به طور جداگانه زیرپوشش صندوق اجتماعی قرار گیرند.

 

چهارهزار و ۵۰۰ نفر مستمر بگیر صندوق

وی افزود: هم اکنون چهارهزار و ۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان این صندوق حقوق دریافت می‌کنند که مبلغ مستمری ماه گذشته این خانوارها ۶۲ میلیارد ریال بوده است.

بیدی تصریح کرد: مستمری‌بگیران استان در مجموع ۹۰ میلیارد ریال بابت حق بیمه به صندوق پرداخت کرده‌اند؛ اما اینک هر ماه به‌حساب آنان حقوق واریز می‌شود.

وی گفت: حدود سه هزار خانوار روستایی و عشایری در ۹ ماه سال جاری زیرپوشش این صندوق رفتند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشدیافته است.

 بیدی ضریب پوشش بیمه‌ای استان را حدود ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: این صندوق هشت سطح درآمدی که در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می‌کند.

وی گفت: سه هزار خانوار روستایی و عشایری که سال گذشته بیمه شده فعال بودند امسال بنا به دلایل مختلف بیمه خود را تمدید نکردند.

 

بانوان از فرصت حمایت دولت در بیمه استفاده کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: دولت در بحث بیمه اجتماعی حمایت خوبی با پذیرش ۷۰ درصد سهم بیمه دارد که از تمامی بانوان روستایی و عشایری و سایر مشمولان می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند تا از یارانه بهره‌مند شوند.

زهرا معینی یکتا افزود: بیمه به‌عنوان پشتوانه برای خانوارها است که صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر این فرصت را برای خانوارها و زنان فراهم کرده است.

وی تأکید کرد:  از تمامی زنان بالای ۱۸ سال که شرایط این صندوق را دارند می‌خواهیم که نسبت به این مهم اقدام کنند چرا که آینده خود را تضمین کرده‌اند.

وی به طرح حمایت خانواده و جوانی جمعیت نیز اشاره‌ای کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در این طرح به بیمه زنان دارای سه فرزند توجه خاصی شده است که با اجرایی‌شدن آن تعداد زیادی از جمعیت زنان دارای بیمه خواهند شد و همچنین از مزایا و حمایت‌های دولت بهره‌مند نیز می‌شوند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک