یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی شهید حسین قاسمی

شهید حسین قاسمی در هفتم آذرماه سال ۱۳۳۰ در روستای ارکان از توابع بجنورد دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی با رشد در محیطی سالم و ساده و با دیدن پدر دین‌دارش با نماز و روزه آشنا شد.
برگی از زندگی شهید حسین قاسمی,

به گزارش عصر اترک،  شهید حسین قاسمی به تقلید از پدرش در برابر خدا سر به سجده خم می‌کند و اوقات فراغتش را به نماز می‌ایستد و گاهی اوقات هم به مطالعه کتاب و بازی می‌پرداخت.

این شهید با اینکه فرزند چهارم خانواده بود؛ اما مادرش قبل از تولد نذر می‌کند بر خلاف دیگر فرزندانش او را به مدرسه بفرستد.

 بعد از طی دوران کودکی مدتی را به کارگری مشغول می‌شود و از ادامه تحصیل بازمی‌ماند و ازآنجایی‌که سینما در آن زمان حرام بود به مسجد می‌رفت.

 در این زمان احترام به بزرگ‌ترها و دوری از کارهای خلاف را سرلوحه کار خودکرده بود و از طریق نصیحت و صحبت با مخالفین مبارزه می‌کرد تمام کارهایش را با تلاوت قرآن و یاد خدا آغاز می‌کرد و در خصوص حجاب نیز همیشه سفارش می‌کرد.

در تیرماه ۱۳۵۰ خدمت سربازی‌اش را در منطقه باج‌گیران شروع کرد و ۶ ماه مانده به پایان سربازی راضی به ازدواج می‌شود و با دختری پاک و بی‌آلایش ازدواج می‌کند و صاحب ۴ فرزند می‌شود؛ اما هیچ‌کدام از آنها زنده نماندند.

در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کرد و در خویشتن‌داری بسیار عالی بود و در برخورد با مسائل روزگار با آغوش باز استقبال می‌کرد در کار‌هایش نظم داشت و از دروغ  و تهمت پرهیز می‌کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در سن ۳۰ سالگی به دستور امام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام می‌شود و دفاع از میهن و نوامیس و شرکت در آن را واجب می‌دانست.

شهید قاسمی فردی شجاع وبا شهامت بود و گوش‌به‌فرمان مافوق خود بود و هیچ موقع کاری بدون اجازه آنها انجام نمی‌داد، مسئولیت‌پذیری خاصی نسبت به اموال بیت‌المال داشت و احساس مسئولیت می‌کرد.

سرانجام در ۳۰ شهریور ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مهران در ارتفاعات کله‌قندی بعد از عملیات والفجر ۳ در حین مهمات رسانی و جمع‌آوری سلاح‌های غنیمتی مورد اصابت گلوله توپ یا خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک