یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ساعت ۱۱:۳۳
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۶۴ درصد جمعیت خراسان شمالی غربالگری سلامت شدند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۶۴ هزار و ۲۹۹ نفر در خراسان شمالی واجد غربالگری دیابت و فشارخون هستند، گفت: براین‌اساس تاکنون ۶۴ درصد جمعیت از این آمار غربالگری سلامت شده‌اند.
۶۴ درصد جمعیت خراسان شمالی غربالگری سلامت شدند,

 جواد شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: پویش ملی سلامت در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه امسال ادامه دارد.

وی ادامه داد: در اجرایی‌شدن این طرح در استان خراسان شمالی ۹۴۱ رابط بهداشتی برای غربالگری دیابت و فشارخون شهروندان مشارکت دارند.

شاهین فر اضافه کرد: غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون در این پویش به‌صورت رایگان انجام می‌شود و شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود به مراکز جامه سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر خراسان شمالی مراجعه کنند.

این مسئول ابراز داشت: میزان فشارخون و یا قند خون فرد در غربالگری سلامت اگر بالا تشخیص داده شود، به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۶۴ هزار و ۲۹۹ نفر در خراسان شمالی واجد غربالگری دیابت و فشارخون هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ۱۱ دی‌ماه سال جاری ۳۶۳ هزار و ۹۶۸ نفر غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: براین‌اساس در بجنورد تعداد ۱۲۹ هزار و ۴۴۳ نفر، شیروان ۷۶ هزار و ۳۶۸ نفر، مانه و سملقان تعداد ۵۳ هزار و ۳۶۷، رازو جرگلان ۳۴ هزار و ۳۴۸، جاجرم ۲۳ هزار و ۳۷۴ نفر، فاروج ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر، گرمه ۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر غربالگری فشارخون و دیابت انجام داده‌اند.

شاهین فر ابراز داشت: بر اساس غربالگری صورت‌گرفته در استان خراسان شمالی تعداد ۶ هزار و ۹۷۸ نفر مشکوک به فشارخون بالا و دو هزار و ۹۱۰ نفر مشکوک به دیابت بالا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴.۵ درصد افراد واجدالشرایط در این پویش شرکت کرده‌اند، گفت: رازو جرگلان ۸۵.۵ درصد، گرمه ۸۵.۱۸ درصد، فاروج ۸۰.۶۴ درصد، جاجرم ۷۹.۸۷ درصد، مانه و سملقان ۷۰.۶۴ درصد، شیروان ۶۳.۸۴ درصد و بجنورد ۵۳.۴ درصد به ترتیب بیشترین غربالگری انجام شده را داشته‌اند.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک