یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ساعت ۱۱:۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

گردشگری خوراک در جذب توریست نقش بسزایی دارد

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: غذا به‌عنوان یکی از حامل‌های اصلی فرهنگ هر جامعه می‌تواند موجب اشتغال پایدار شود و به رشد گردشگر و جذب توریست در منطقه کمک کند.
گردشگری خوراک در جذب توریست نقش بسزایی دارد,

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: گردشگری خوراک می‌تواند منافع اقتصادی زیادی برای جوامع محلی هر منطقه به همراه داشته باشد.

 وی ادامه داد: این نوع از گردشگری ابزاری برای توسعۀ هر منطقه قلمداد می‌شود که می‌تواند سبب تحرک اقتصاد محلی شده و از مشاغل موجود حمایت کرده و باعث ایجاد اشتغال در این نواحی شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ابراز داشت: طی سال‌های اخیر گردشگری غذا به طور قابل‌توجهی رشد کرده و به یکی از پویاترین و خلاق‌ترین بخش‌های گردشگری تبدیل شده است.

 وی اظهار کرد: غذا به‌عنوان یکی از حامل‌های اصلی فرهنگ هر جامعه می‌تواند موجب اشتغال پایدار شود و به رشد گردشگر و جذب توریست در منطقه کمک کند.

 مستوفیان ادامه داد: در همین راستا با برگزاری جشنواره‌های متنوع می‌توان به احیای غذاهای بومی و سنتی، معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ اصیل مردم پرداخت.

 او گفت: وجود اقوام مختلف با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم متفاوت سبب شده این استان ظرفیت بالایی را در طبخ غذاهای محلی و سنتی دارا باشد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به اهمیت گردشگری خوراک در توسعه این صنعت در استان، تاکنون تلاش شده تا با ثبت غذاها و نان‌های محلی همچون قورمه ترکمنی، قابلی، قلیف چال، سمنو، شیره انگور اقدامات شایسته‌ای دراین‌خصوص صورت‌گرفته است.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک