سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ساعت ۱۰:۳۹
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

 ۳۳۰ هزار نفر در خراسان شمالی غربالگری سلامت شدند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۶۴ هزار و ۲۹۹ نفر در خراسان شمالی واجد غربالگری دیابت و فشارخون هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ۹ دی‌ماه سال جاری ۳۳۰ هزار و ۲۳۲ نفر غربالگری شده‌اند.
 ۳۳۰ هزار نفر در خراسان شمالی غربالگری سلامت شدند,

 جواد شاهین فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: پویش ملی سلامت در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه امسال ادامه دارد.

 وی ادامه داد: در اجرایی‌شدن این طرح در استان خراسان شمالی ۹۴۱ رابط بهداشتی برای غربالگری دیابت و فشارخون شهروندان مشارکت دارند.

 شاهین فر اضافه کرد: غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون در این پویش به‌صورت رایگان انجام می‌شود و شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود به مراکز جامه سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر خراسان شمالی مراجعه کنند.

 این مسئول ابراز داشت: میزان فشارخون و یا قند خون فرد در غربالگری سلامت اگر بالا تشخیص داده شود، به پزشک مرکز ارجاع داده می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۵۶۴ هزار و ۲۹۹ نفر در خراسان شمالی واجد غربالگری دیابت و فشارخون هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ۹ دی‌ماه سال جاری ۳۳۰ هزار و ۲۳۲ نفر غربالگری شده‌اند.

 وی ادامه داد: براین‌اساس در بجنورد تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر، شیروان ۶۶ هزار و ۶۷۸ نفر، مانه و سملقان تعداد ۵۰ هزار و ۴۲۹، رازو جرگلان ۳۲ هزار و ۳۶۰، جاجرم ۲۱ هزار و ۳۵۲ نفر، فاروج ۲۷ هزار و ۲۹۷ نفر، گرمه ۱۵ هزار و ۶۶۴ نفر غربالگری فشارخون و دیابت انجام داده‌اند.

 شاهین فر ابراز داشت: بر اساس غربالگری صورت‌گرفته در استان خراسان شمالی تعداد ۶ هزار و ۳۵۷ نفر مشکوک به فشارخون بالا و دو هزار و ۶۹۹ نفر مشکوک به دیابت بالا هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸.۵۲ درصد افراد واجدالشرایط در این پویش شرکت کرده‌اند، گفت: رازو جرگلان ۸۰.۵۷ درصد، گرمه ۷۹.۲۷ درصد، جاجرم ۷۲.۹۵ درصد، فاروج ۷۲.۸۲ درصد، مانه و سملقان ۶۶.۷۴ درصد، شیروان ۵۵.۷۴ درصد و بجنورد ۴۸ درصد به ترتیب بیشترین غربالگری انجام شده را داشته‌اند.

 

 انتهای خبر/ا

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک