دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ساعت ۷:۰
رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی:

تبلیغات منفی باعث عقب‌نشینی جوانان از ازدواج شده است

رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی گفت:‌ نکته قابل‌توجه این است که متأسفانه پیش‌داوری‌ها، قضاوت‌ها، تبلیغات منفی، ترساندن جوانان از ازدواج از سوی افراد ناموفق در ازدواج، بی‌اعتماد سازی در ازدواج، جوانان را وادار به عقب‌نشینی از مسئله ازدواج کرده است.
تبلیغات منفی باعث عقب‌نشینی جوانان از ازدواج شده است,

حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس سازمان تبلیغات مرکز خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار داشت: ازدواج یک سنت الهی و نیاز اساسی بشر برای رشد، دوام بشر و رسیدن به آرامش واقعی است که باید حرکت به این سمت باشد.

 وی ادامه داد: این در حالی است که نسل کنونی نگاه‌ مثبتی به واقعیت‌های زندگی ندارد که این نگاه، زندگی را دچار چالش کرده و بدون توجه به واقعیت‌ها به یک مسئله پیچیده و گاهی ترسناک تبدیل شده است.

عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره بیان داشت: اگر موضوع ازدواج به جوانانی که از لحاظ سن بلوغ به درک و توانایی ایجاد ارتباط و به جریان افتادن علاقه و عشق رسیده باشند، واگذار شود، معقولانه پذیرای زندگی خواهند بود.

حجت‌الاسلام براتیان اضافه کرد: در این صورت جوانان به این درک خواهند رسید که زندگی مشکلاتی دارد، اما برای رسیدن به آرامش باید تلاش کنند تا به شیرینی حقیقی برسند.

 وی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که متأسفانه پیش‌داوری‌ها، قضاوت‌ها، تبلیغات منفی، ترساندن جوانان از ازدواج از سوی افراد ناموفق در ازدواج، بی‌اعتماد سازی در ازدواج، جوانان را وادار به عقب‌نشینی از مسئله ازدواج کرده است.

 این کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر بخواهیم به مسئله ازدواج از کلام وحی نگاه کنیم خداوند در سوره نور آیه ۳۲، ازدواج را این‌گونه معنا کرده که بزرگ‌ترها و دیگرانی که ادعا دارند جوانان را دوست دارند توصیه شده که پسران و دختران بی‌همسر را همسر شایسته دهید و شرایط را برای آنها فراهم کرده و آنها را دلگرم و از لحاظ مالی و اعتمادسازی پشتیبانی کنید.

 وی با اشاره به اینکه خداوند در موضوع ازدواج بیان داشتند که از فقر مالی هراس نداشته باشید، گفت: خداوند در موضوع ازدواج از فضل خودش به شما عطا می‌کند و براین‌اساس امام صادق (ع) نیز فرمودند که توسعه زندگی انسان بر پایه ازدواج است و کسی که از ترس فقر ازدواج نکند، به خدا سو ظن برده و خدا را قبول ندارد و به خدا بی‌اعتماد شده است.

 حجت‌الاسلام براتیان گفت: نتیجه این شده که افراد به دلیل نرسیدن به باور درست از واقعیت زندگی، درگیر بی‌اعتمادی می‌شوند و زمانی که فرد به خودباوری نرسد قطعاً نمی‌تواند برای رشد، اراده و تلاش داشته باشد.

 وی با تأکید بر این موضوع که برخی از والدین، فرزندانشان را برای رسیدن به استقلال رها نمی‌کنند، گفت: تمامی این موضوعات دست‌به‌دست هم می‌دهند که فرزندان نسبت به ازدواج دچار هراس شوند و جرأت واردشدن به مقوله ازدواج را نداشته باشند.

 

انتهاي خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک