سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ساعت ۸:۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

۹۵ درصد خراسان شمالی درگیر خشکسالی هست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی هست و۸۴٫۵ دهم درصد خشکسالی خیلی شدید در استان وجود دارد.
۹۵ درصد خراسان شمالی درگیر خشکسالی هست,

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی، مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: استان در شرایط سختی اقرار دارد؛ اما اقدامات خوبی در حوزه منابع و مصارف آب و برق انجام شده است.  
وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی و دیگر صنایع به‌صورت ویژه برای استفاده از پساب پای هستند، افزود: صنایع استان با الگوبرداری از پتروشیمی با برنامه زمانی تعیین شده اقدام کنند.
این مسئول افزود: ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی است و۸۴٫۵ درصد از مساحت استان نیز درگیر خشکسالی خیلی شدید هستند و باتوجه‌به اینکه کاردانش بنیان بر اساس کاهش هزینه و افزایش سرعت است، جهاد کشاورزی از نیروهای دانشگاه سطح استان و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تسریع اقدامات استفاده کند.  
رشیدی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه استان خراسان شمالی جز دو استان با بارش مثبت است؛ ولی برای ۶ هفته آینده ۵۰ درصد کاهش بارندگی پیش‌بینی‌شده و بحث افزایش دمای ۸ درجه‌ای نسبت به سال قبل نگران‌کننده است.  

وی خاطرنشان کرد: کاهش ۵۰ درصدی تعداد روزهای بارندگی در استان، نشان از علائم تغییر اقلیم است.  
انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک