دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - ساعت ۱۱:۱
 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی:

 ساخت خوابگاه دانش‌آموزی عشایری استان نیازمند خیران است

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: پیگیری‌ها در دست اقدام است که برای ساخت خوابگاه دانش‌آموزی عشایری در منطقه مراوه‌تپه از مجمع خیران کمک بگیریم و امید است که از این طریق بتوانیم خوابگاهی استاندارد برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.
 ساخت خوابگاه دانش‌آموزی عشایری استان نیازمند خیران است,

 ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: استان خراسان شمالی دارای ۳۱۳ مدارس عشایری است که از این تعداد ۱۰۸ مورد کوچ رو و سیار هستند و معلم به‌صورت همراه با آنها برای تدریس دانش‌آموزان حضور پیدا می‌کنند.

 وی ادامه داد: در سطح استان خراسان شمالی ۸ هزار دانش‌آموز عشایری مشغول به تحصیل هستند که ۷۰۰ معلم به آنها ارائه خدمات آموزشی را انجام می‌دهند.

 اکبری اضافه کرد: طی سال گذشته ۵۵ چادر مدرسه‌ای عشایر برای دانش‌آموزان آماده شد که ارزش ریالی آن ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه سرانه مدارس عشایری در استان به نسبت سایر مدارس بالا است، گفت: باتوجه‌به جایگاه ویژه عشایر در خراسان شمالی، قطعاً باید این ظرفیت به‌خوبی دیده و حمایت شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی دررابطه‌با موضوع خوابگاه دانش‌آموزی عشایری توضیح داد: خوابگاه‌های دانش‌آموزی عشایری در مراوه‌تپه مستقر است، باتوجه‌به اینکه مراوه‌تپه در خارج از استان است، برای ساخت خوابگاه در این منطقه با ظرفیت بیشتر از بودجه‌های داخلی استان قابلیت استفاده نیست.

 اکبری ابراز داشت: براین‌اساس پیگیری‌ها در دست اقدام است که برای ساخت خوابگاه دانش‌آموزی عشایری در منطقه مراوه‌تپه از مجمع خیران کمک بگیریم و امید است که از این طریق بتوانیم خوابگاهی استاندارد برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک