دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - ساعت ۰:۱۱

برگی از زندگی شهید رضاقلی لنگری

شهید رضاقلی لنگری فرزند براتقلی در سال ۱۳۴۸ در روستای لنگر شهر بجنورد پای به عرصه وجود نهاد.
برگی از زندگی شهید رضاقلی لنگری,

به گزارش عصراترک، پدر و مادرش به احترام حضرت ثامن الحجج نامش را رضا نهادند تا پشت و پناه او باشد. احکام اسلامی را نزد والدینش همراه با احترام و اطاعت از آنان به خوبی آموخت.
سال سوم راهنمایی بود که به ناچار تحصیل را رها کرد و در کنار پدر به کشاورزی پرداخت. بعدها برای تامین مخارج خانواده به شغل کارگری پرداخت. در دوران مدرسه در پایگاه‌های دانش آموزی بسیج، فعالیت مستمر داشت و از آن دوران انگیزه‌های خدمت را در سر می‌پروراند.
اوقات فراغت را با ورزش و حضور در کلاس‌های عقیدتی می‌گذراند هنگام صحبت با دیگران متانت و وقار خود را حفظ می‌کرد در رابطه خود صداقت و فروتنی را ابراز می‌داشت.
وی که نامش با نام مقدس حضرت رضا پیوند داشت چندین مرتبه به زیارت آن حضرت نائل شده بود. حاضر شدن در هیئت مذهبی هنگام سوگواری حضرت امام حسین(ع) از جمله ارادت‌های او به ائمه و اهل بیت بود.
در ۱۸ سالگی با همسری محجبه و از نزدیکان ازدواج کرد که در دوران نامزدی به شهادت رسید. او که خود را مطیع امر ولایت می‌دانست و یکبار به حضور امام مشرف شده و از سخنان و رهنمودهای آن بزرگوار برخوردار شده بود برای لبیک به ندای رهبر در ۱۹ سالگی و با لباس ارتش در میادین رزم حضور یافت و در این راه با صلابت هر چه بیشتر گام برداشت.
در ۱۷ تیر ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و جان فدای اسلام و رهبر کرد.  
پیکر پاک شهید رضا قلی لنگری طی مراسمی در گلزار شهدای روستای لنگر به خاک سپرده شد.  

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک