سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ساعت ۱۲:۳۳
 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان:

صنایع خراسان شمالی، مشکلی در زمینه تأمین سوخت ندارند

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: صنایع بزرگ استان و نیروگاه امسال نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اقدام کرده‌اند که در صورت مواجه‌شدن با محدودیت گازی می‌توانند از ذخیره‌سازی سوخت جایگزین استفاده کنند.
صنایع خراسان شمالی، مشکلی در زمینه تأمین سوخت ندارند,

 احسان ابهری، رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در حال حاضر مصرف کل استان در حوزه گاز ۱۰.۵ میلیون مترمکعب است که ۶ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب مربوط به بخش مصارف خانگی، تجاری و عمومی است.

 وی با اشاره به اینکه چهار میلیون مترمکعب میزان مصرف گاز مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی استان است، ادامه داد: براین‌اساس دو میلیون و ۱۰۰ مترمکعب مصرف روزانه نیروگاهی شیروان و مابقی مصرف سایر صنایع است.

 این مسئول ابراز داشت: دیسپاچینگ شرکت ملی گاز به‌صورت روزانه صنایع را رصد و اشراف کامل به وضعیت میزان مصرف‌ها دارد و تصمیماتی که گرفته می‌شود در جهت پایداری شبکه گاز است.

 وی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی که دیسپاچینگ شرکت ملی گاز اعمال می‌کند تاکنون برای کارخانه سیمان بوده، گفت: این محدودیت‌ها از ۶ آذرماه اعمال شده است.

 این مسئول ادامه داد: کارخانه سیمان محدودیت اعمال شده از سمت شرکت ملی گاز را به‌صورت کامل انجام داده و با ذخیره‌سازی به‌موقع مازوت این کمبود سوخت را جبران می‌کند، از طرفی محدودیت‌ها برای بخش تولید است و در زمینه تأمین سوخت برای گرمایش و پخت‌وپز کمبودی لحاظ نمی‌شود.

 ابهری بیان داشت: طی سال جاری اتفاق خوبی که رقم خورده این است که صنایع بزرگ استان و نیروگاه نسبت به ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اقدام کرده‌اند که در صورت مواجه‌شدن با محدودیت گازی می‌توانند از ذخیره‌سازی سوخت جایگزین استفاده کنند که براین‌اساس مشکلی در زمینه تعطیلی در تولید نخواهند داشت.

 رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که ناترازی بین تولید و مصرف گاز، باتوجه‌به اینکه اولویت تأمین گاز برای مصارف خانگی و تجاری است، باعث اعمال محدودیت در صنایع خواهد بود.

 این مسئول یادآور شد: برای جبران ناترازی بین تولید و مصرف باید مردم صرفه‌جویی را داشته باشند که با استفاده از میزان صرفه‌جویی شده بتوان برای تأمین گاز صنایع استفاده کرد.

 ابهری خاطرنشان کرد: گفتنی است که اعمال محدودیت‌ها برای پتروشیمی نیز لحاظ شده اما این محدودیت که به‌صورت روزانه ۳۵۰ مترمکعب بوده تاکنون مصرف کاهش پیدا نکرده و پیگیری برای بررسی این موضوع در دست اقدام است.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک