سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ساعت ۱۱:۱۸
معاون اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی اعلام کرد:

خروج طرح موزه تاریخ طبیعی خراسان شمالی از کُما

 معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: اجرا و احداث طرح موزه تاریخ طبیعی استان واقع در پارک پردیسان بجنورد با دریافت اعتبارات مصوب از محل سفر نخست رئیس‌جمهور به استان جان دوباره گرفت. 
خروج طرح موزه تاریخ طبیعی خراسان شمالی از کُما,

 روح‌الله لایق، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک درباره روند اجرای طرح موزه تاریخ طبیعی خراسان شمالی اظهار کرد: در سال ۸۵، اجرای این طرح در محل پارک پردیسان واقع در بوستان بابا امان شهر بجنورد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

لایق در ادامه با اشاره به اینکه پارک پردیسان در مساحت ۵۰ هکتار، محل تیمار گاه حیات‌وحش زخمی شده و زنده‌گیری شده است، افزود: این پارک در مسیر قطب گردشگری استان‌های مازندران و خراسان رضوی قرار دارد.

وی عنوان کرد: ساخت موزه تاریخ طبیعی استان واقع در این پارک پردیسان از سال ۸۹ در مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع شروع شد.

این مسئول افزود: برای اجرای طرح موزه تاریخ طبیعی استان کاربری‌های موزه تاریخ طبیعی، سالن آمفی‌تئاتر و سالن تاکسیدرمی تعریف شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: هرچند احداث این موزه از سال ۸۵ شروع شد، بااین‌وجود پیشرفت فیزیکی این بنا که به ۵۰ درصد رسید، متوقف باقی ماند.

لایق گفت: در سال ۱۴۰۰، مدیریت وقت این اداره کل، پیگیر اجرا و تکمیل این بنا شد که در سفر نخست دولت سیزدهم به استان اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از آن مصوب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اختصاص این اعتبار مصوب سه‌ساله تعریف شده است، اظهار کرد: بخشی از این اعتبار مصوب برای تکمیل این موزه اختصاص‌یافته و در حال حاضر نیز پیمانکار در حال ادامه احداث بنای آن است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی با تصریح بر این مطلب که در صورت اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار مصوب، پیشرفت فیزیکی این موزه به ۸۰ درصد خواهد رسید، بیان کرد: امیدوار هستیم این اعتبار مصوب به طور کامل طی مدت سه سال تعریف شده، اختصاص داده شود و برای بهره‌برداری از آن نیز می‌توان از اعتبار ملی و استانی بهره گرفت.

لایق در خاتمه عنوان کرد: امیدوار هستیم که پس از تکمیل و بهره‌برداری از این موزه بتوان برنامه سافاری پارک در محوطه ۵۰ هکتاری پارک پردیسان بجنورد را نیز اجرایی کرد.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک