دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ساعت ۷:۱
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان:

بخش زیادی از شیر تولیدی خراسان شمالی از استان خارج می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ظرفیت واحدهای تولید فراورده‌های لبنی ایجاد شده در استان به‌اندازه شیر تولیدی است، اما متأسفانه بیشتر شیر تولید شده جهت فراوری به خارج استان ارسال می‌شود.
بخش زیادی از شیر تولیدی خراسان شمالی از استان خارج می‌شود,

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سید عباس آقامیری، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۳ واحد تولید فراورده‌های لبنی دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی در استان ایجاد شده است.


وی افزود: از تعداد ۱۳ واحد تولید فراورده‌های لبنی دارای پروانه بهره‌برداری فقط یک واحد فعال است و مابقی راکد بوده و فعالیتی ندارند.


 آقامیری ادامه داد: برخی از این واحدهای تولیدی در زمان‌های گذشته بر اساس تولید شیر یارانه‌ای ساخته شده‌اند که بعد از قطع توزیع شیر یارانه‌ای این واحدها نیز تعطیل شدند و از دیگر دلایل تعطیلی واحدهای لبنی استان مشکلات مالی، مشکلات مدیریتی، فنّاوری پایین و عدم توانایی رقابت با واحدهای بزرگ تولید لبنیات است.


 وی بیان کرد: شیر مدارس هم که در سال جاری توزیع می‌شود باید شیر استریل باشد که در استان واحد تولید شیر استریل وجود ندارد.


 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه واحد تولید فراورده‌های لبنی دیگر نیز در استان وجود دارند که پروانه بهره‌برداری آن‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک