شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ساعت ۹:۴
مدیرکل اداره انتقال خون خبر داد:

رتبه دوم کشوری خراسان شمالی در اهدای خون بانوان

مدیرکل اداره انتقال خون گفت: بانوان خراسان شمالی برای دو سال پیاپی رتبه دوم کشوری در خصوص میزان مشارکت اهدای خون را کسب کردند.
 رتبه دوم کشوری خراسان شمالی در اهدای خون بانوان,

هادی نوری، مدیرکل اداره انتقال خون خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در سطح استان پویش مهر فاطمی از ۲۶ آذر شروع شده و تا ۱۳ دی‌ماه هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه دارد.

نوی افزود: باتوجه‌به اینکه دیدگاه اداره کل انتقال خون این است که بحث حضور بانوان در مشارکت اهدای خون پررنگ‌تر دیده شود، سعی کردیم در حوزه مشارکت بانوان ورود کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: میزان مشارکت اهدای خون بانوان درخراسان شمالی ۸٫۶ درصد است درحالی که میزان مشارکت کشوری بین ۴ الی ۵ درصد است و خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در حوزه مشارکت بانوان دارد.

نوری با بیان اینکه تا پایان سال ساختمان ویژه‌ای برای اهدای خون بانوان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: قولی که از استاندار گرفتیم این است تا پایان سال در اداره کل انتقال خون واقع در کوچه اوقاف ساختمان مخصوص و جدا ویژه بانوان به بهره‌برداری رسد.

مدیرکل اداره انتقال خون گفت: در حال حاضر واحد ویژه بانوان جهت اهدای خون در میدان دفاع مقدس وجود دارد و بانوان می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

نوری با بیان اینکه دو قشر تأثیرگذاری بیشتری در اهدای خون دارند، عنوان کرد: متأسفانه سن اهداکنندگان روبه‌افزایش است و اداره کل انتقال خون در دو قشر بانوان و جوانان که در جامعه اثرگذاری بیشتری دارند، ورود کرده که امید است با افزایش مراجعات این دو قشر برای اهدا خون به افرادی که نیازمند هستند زندگی دوباره‌ای ایجاد شود.

این مسئول اضافه کرد: دو سال پیاپی رتبه دوم کشوری در خصوص میزان مشارکت اهدا خون بانوان را خراسان شمالی کسب کرده است.

نوری در پاسخ به این سؤال که علت افزایش مراجعات چیست، تصریح کرد: کمک شایان اصحاب رسانه در جهت تبلیغات پویش‌های مردمی، برگزاری پویش‌های مختلف در فصل‌ها و مناسبت‌ها و فضای بهینه‌ای است که قرار است در مرکز شهر برای بانوان استان خراسان شمالی به بهره‌برداری رسد است. 

انتهای خبر/ دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک