شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ساعت ۱۳:۱۷
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی:

پایدارسازی جاده چمن بید نیازمند تأمین اعتبار کلان است

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: برای پایدارسازی جاده چمن بید-جنگل گلستان باید دیوار ساحلی و دیواره بابند ایجاد شوند که اجرای آنها نیازمند اعتبارات کلانی است.
پایدارسازی جاده چمن بید نیازمند تأمین اعتبار کلان است,

 محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: امسال در 17 آبان ماه، حدفاصل جاده چمن بید-جنگل گلستان متاثر از بروز سیلاب تخریب شد.

مشتری گفت: پس از این اتفاق، بررسی‌ها، انجام و برآور شد که بابت زیرسازی و آسفالت این نقطه تخریب از جاده همچنین ایجاد دیوار ساحلی در مجاورت آن به تأمین و صرف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: تابه‌حال حاضر اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی در این نقطه جاده‌ای انجام شده که البته به علت بارندگی‌های اخیر، انجام آسفالت آن معطل‌مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون این اقدامات به‌صورت امانی با پیمانکار انجام شده و هنوز در این راستا از محل اعتبارات ملی و یا اعتبارات مدیریت بحران کشور هیچ مبلغی به استان اختصاص نیافته است.

وی در ادامه ساخت دیوار ساحلی همچنین احداث دیواره بابند در مجاورت این نقطه جاده‌ای خسارت‌دیده برای پایداری جاده را بسیار ضروری دانست.

بااین‌وجود، مشتری بیان کرد: ایجاد دیواره بابند در مجاورت این جاده آسیب‌دیده اعتبار بسیار کلانی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: مطالعات درباره ایجاد دیواره بابند در این محور جاده‌ای انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی در ادامه درباره ترمیم جاده خندقلو که دچار رانش شده است نیز اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی مشاوری را بابت بررسی دقیق علل رانش زمین در این محور جاده‌ای انتخاب و به کار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق رانش، چهار کیلومتر از نقطه جاده‌ای خندقلو در محور بجنورد-جنگل گلستان را تحت تاثیر قرار داده است که این مسئله همچنان ادامه دارد.

مشتری گفت: مطالعات در این زمینه در حال انجام است تا اقدامات در دستور کار قرار گیرد.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک