یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ساعت ۷:۱
مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان:

۸۰ درصد ولادت‌های خراسان شمالی مربوط به مادران ۲۰ تا ۳۹ سال‌اند

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: بیشترین ولادت‌ها در خراسان شمالی از مادرانی با سن بین ۳۰ تا ۳۴ سال با یک هزار و ۶۸۸ مورد، گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با یک هزار و ۶۴۷ مورد و مادران ۲۰ تا ۲۴ سال با یک هزار و ۶۴۲ مورد ثبت شده که در مجموع آمار ثبت شده ۸۰ درصد ولادت‌ها مربوط به گروه سنی مادران ۲۰ تا ۳۹ سال است.
۸۰ درصد ولادت‌های خراسان شمالی مربوط به مادران ۲۰ تا ۳۹ سال‌اند,

علی زاهدی نیا، مدیرکل سازمان ثبت‌احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: روند افزایش ولادت‌ها در استان در وضعیت افزایشی قرار گرفته و بر اساس آنالیز صورت‌گرفته در تعداد ولادت‌های فرزندان اول تا سوم، فاصله ولادت‌ها تا سن ازدواج والدین متفاوت است.

 وی ادامه داد: بیشترین ولادت‌ها در خراسان شمالی از مادرانی با سن بین ۳۰ تا ۳۴ سال با یک هزار و ۶۸۸ مورد، مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با یک هزار و ۶۴۷ مورد، مادران ۲۰ تا ۲۴ سال با یک هزار و ۶۴۲ مورد ثبت شده که در مجموع آمار ثبت شده ۸۰ درصد ولادت‌ها مربوط به گروه سنی مادران ۲۰ تا ۳۹ سال و ۶۰۹ ولادت از مادران ۱۵ تا ۱۹ سال به ثبت رسیده است.

 زاهدی نیا ابراز داشت: این آمار نشان‌دهنده این موضوع است که باتوجه‌به ظرفیتی که اکنون در واقع‌بین زنان ۱۵ تا ۴۹ سال به ثبت رسیده بیشتر قابل‌توجه است که می‌تواند یکی از پتانسیل‌های افزایش جمعیت استان ما، مادران این رنج سنی باشند.

 مدیرکل سازمان ثبت‌احوال خراسان شمالی اضافه کرد: برای مناطق روستایی بیشترین موالید ثبت شده در رده سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ سال است، در نقاط شهری این رده سنی با افزایش پنج سال به ۳۰ تا ۳۴ سال رسیده است.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک