یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ - ساعت ۸:۱
مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی مطرح کرد:  

اشتغال‌های ناپایدار، سدی مقابل ازدواج ناشنوایان استان 

مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی گفت: بسیاری از فعالیت‌های شغلی ناشنوایان استان ناپایدار و بی‌ثبات است که درآمد این اشتغال‌ها پاسخگوی هزینه‌های ازدواج و تشکیل خانواده برای آنان نیست.  
اشتغال‌های ناپایدار، سدی مقابل ازدواج ناشنوایان استان ,

حسینعلی طالبی راد، مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک در این باره اظهار کرد: مبتنی بر آمار اداره کل بهزیستی استان، در خراسان شمالی یک هزار و ۲۰۰ ناشنوا هستند که ۷۰۰ نفر از آنان از این کانون کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.  

طالبی راد عنوان کرد: تعدادی از ناشنوایان استان متأثر از مسئله ژنتیک و تعدادی دیگر از آنان نیز متأثر از تصادفات جاده‌ای، ضربه‌های وارده در زمان زایمان و پس از زایمان همچنین بروز عفونت در گوش میانی که درمان نشده‌اند، ناشنوا شده‌اند.  

وی گفت: این کانون برای کاهش متولدان ناشنوا رویکرد آگاه‌سازی خانواده آنان را برای انجام آزمایش‌ها ژنتیکی قبل از ازدواج مدنظر قراردادی که در این زمینه نیز آگاه‌سازی خانواده این قشر از معلولان استان را انجام داده است.  

مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی افزود: خوشبختانه در استان شاهد بوده‌ایم که ناشنوایان ازدواج کرده، با انجام آزمایش‌های ژنتیکی، فرزندان سالمی را به دنیا آورده‌اند.  

وی گفت: در استان، با ادامه این رویکرد تولد فرزندان ناشنوا بسیار کم شده است.  

طالبی راد در ادامه به موفقیت‌های ورزشی ناشنوایان استان نیز اشاره و عنوان کرد: در استان سه تیم ورزشی ناشنوا در رشته‌های جودو، فوتسال و بسکتبال فعال هستند که ورزشکاران این رشته‌ها مدال‌آوران مسابقات استان، ملی و جهانی بوده‌اند.  

بااین‌وجود، وی افزود: ناشنوایان استان از سالن ورزشی مختص به خود برای انجام تمرینات بهره‌مند نیستند و از سالن‌های ورزشی موجود استفاده می‌کنند.  

مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی در ادامه به قانون به‌کارگیری رابط مسلط به زبان اشاره در ادارات و دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این قانون برای تسهیل در امور تحصیلی و اداری ناشنوایان در این نهادها مصوب شده است.  

وی افزود: بااین‌وجود، در استان ادارات و دانشگاه‌ها این رابط را ندارند.  

طالبی راد بیان کرد: این کانون به ادارات و دانشگاه‌های استان اعلام کرده است که آماده است تا به نیروهای رابط این نهادها به‌صورت رایگان زبان اشاره را آموزش دهد، بااین‌وجود، هنوز در این زمینه هیچ رابطی به این کانون معرفی نشده است.  

وی افزود: این کانون، خود برای ناشنوایان استان رابط به دانشگاه‌ها و ادارات می‌فرستد.  

مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با یادآوری این مطلب که بسیاری از ناشنوایان استان دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند،

اظهار کرد: هنوز بسیاری از آنان در رشته‌های تحصیلی خود جذب و استخدام نشده‌اند و آنان در رشته‌های غیرمرتبط با تحصیل خود مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های شغلی آنان ناپایدار و بی‌ثبات است.  

طالبی راد تصریح کرد: درآمد مشاغل ناپایدار و بی‌ثبات نیز پاسخگوی هزینه‌های ازدواج و تشکیل خانواده برای ناشنوایان نیست و خواستار شد، دولت در این زمینه تدبیری بیندیشد.  

مدیرعامل کانون ناشنوایان خراسان شمالی همچنین بیان کرد: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی از توان تحصیلی و توانمندی‌های ناشنوایان برای اشتغال و کار بهره‌برداری کنند.  

درعین‌حال، وی تصریح کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نیز دوره‌های آموزشی و مهارتی برای اشتغال آفرینی این قشر از جامعه برگزار کند.  

طالبی راد از خیران و نهادهای اجرایی استان خواستار شد: این انجمن را در زمینه احداث ساختمانی برای ناشنوایان استان که دارای زمین و پروانه ساخت هستند، یاری و همراهی کنند تا فرصت‌های آموزشی و مهارت‌آموزی برای این قشر در این ساختمان آماده‌سازی شود.  

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک