یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ - ساعت ۰:۵۴

برگی از زندگی شهید احسان حسن‌سوئی

در سال ۱۳۴۰ در یکی از محله‌های شهرستان بجنورد فرزندی از عبدالحسین حسن‌سوئی چشم به جهان گشود که بعد از نبردهای جانانه در جنگ‌های حق علیه باطل در آذر ماه ۱۳۶۱ آسمانی شد.
برگی از زندگی شهید احسان حسن‌سوئی,

به گزارش عصراترک، جاجیه حمیده خانم از مدرسه رفتن احسان چنین می‌گوید: تمام معلمان احسان از او راضی بودند. او بچه با ادب و ساکتی بود پدرش می‌گوید احسان همیشه برای اقتصاد خانواده به من کمک می‌کرد و دوره راهنمایی خود را با موفقیت به پایان رساند.
مادر احسان از اعزام وی به جبهه چنین می‌گوید: او می‌گوید بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی با توجه به رسیدن وقت خدمت سربازی احسان راهی پادگان‌های آموزشی شد و به عنوان سرباز جبه‌های حق علیه باطل شد
این دلاور همیشه مادرش را به صبر و بردباری دعوت می‌کرد او همیشه احترام خاصی به مادرش داشت و به مادرش میگفت مادر جان مبادا که فکر کنی جبهه جای بدی است من از این که اینجا هستم خیلی راضی‌ام و هرروز خیلی از بعثی‌ها را می‌زنیم و نابود می‌کنیم. مادر جان برای پیروزی اسلام دعا کنید.  
مادر می‌گوید احسان قبل از رفتنش به نماز و روزه خیلی اهمیت می‌داد از نماز شب غافل نمی‌شد و همه را به نماز اول وقت سفارش می‌کرد و بنا به دستور امام روزهای دوشنبه و پنج شنبه را روزه می‌گرفت تا اینکه سر انجام این دلاور خطه خراسان شمالی در بیست و پنجم آذر ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی به شهادت رسید.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک