یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ - ساعت ۱۴:۱
رئیس دانشگاه بجنورد:

مبالغ قراردادها علت کم‌شدن ارتباط صنعت و دانشگاه است

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: علت کم‌بودن ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها را پایین‌بودن مبلغ قراردادهای دانشجویان با صنایع عنوان کرد.
مبالغ قراردادها علت کم‌شدن ارتباط صنعت و دانشگاه است,

 محمد شیخ‌زاده، رئیس دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: از سال ۹۸ تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۰، ۸ پایان‌نامه تقاضامحور انجام شده و از اواخر سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۸ پایان‌نامه انجام شده است که ۹ پایان‌نامه دفاع شده و مابقی در حال انجام است.

 وی افزود: برای فعال‌شدن این بخش ضمن درنظرگرفتن امتیاز پژوهانه برای همکاران، به‌تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌ها نامه زده شده است و در جلسات مختلف این موضوع مطرح شده ولی هنوز کافی نیست.

 شیخ‌زاده علت کم‌بودن ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها را پایین‌بودن مبلغ قراردادها دانست.

 رئیس دانشگاه بجنورد، در پاسخ به اینکه میزان ارتباط دانشگاه بجنورد با صنعت چگونه است، اظهار کرد: ارتباط مؤثری با صنایع استان و حتی خارج از استان از طریق جلسات متعدد ایجاد شده است.

 شیخ‌زاده ادامه داد: اردوهای راهیان پیشرفت به‌منظور بررسی نیازمندی‌های علمی، صنعتی و پژوهشی برگزار شده است، همچنین استفاده از ظرفیت سامانه نان به جهت احصا نیازها و کمک به حل مسائل صنایع استان، مکاتبه با دستگاه‌ها و صنایع استان به‌منظور حل مسائل علمی و پژوهشی آن‌ها در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و همکاری اعضای هیئت‌علمی با صنایع داخل و خارج استان از طریق فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت، نمونه ارتباط‌های دانشگاه بجنورد با صنایع استان در جهت حل نیازهای استان است.

 این مسئول افزود: با انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در قالب پایان‌نامه تقاضامحور از صنایع و دستگاه‌های استان با داشتن خروجی علمی به‌صورت مقاله و انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط هم کیفیت مقالات افزایش پیدا می‌کند و هم‌نیازهای صنعتی، علمی و تحقیقاتی دستگاه‌ها و صنایع استان مرتفع می‌شود.

 رئیس دانشگاه بجنورد درباره قوانینی برای ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: وجود قوانین بالادستی جهت مرتفع کردن نیازهای مالی در انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با رفع نیازهای صنعتی کشور به بهبود این عملکرد کمک شایانی می‌کند.

 وی در ادامه تصریح کرد: اخیراً بند (ب) ماده ۱۱ و ۱۳ قانون جهش دانش‌بنیان در همین راستا تصویب و در حال اجراست. امید است صنایع استان نیز در استفاده از این ظرفیت قانونی پیشرو باشند.

انتهای خبر/دهقانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک