دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - ساعت ۷:۰
 معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

آغاز طرح نظارت یلدایی خراسان شمالی از ۲۲ آذر

 معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نظارت بر بازار این استان به مناسبت فرارسیدن شب یلدا از ۲۲ آذرماه شروع می‌شود.
آغاز طرح نظارت یلدایی خراسان شمالی از ۲۲ آذر,

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی سازمان صمت خراسان شمالی، علی وفاخواه، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۴ گروه نظارت بر بازار شب یلدا را برعهده دارند، گفت: هفت گروه از این تعداد در بجنورد و هفت گروه دیگر در سایر شهرستان‌های استان نظارت‌ها را انجام می‌دهند.

 وفاه خواه افزود: طرح تشدید کنترل و بازرسی از واحدهای صنفی ویژه شب یلدا، به‌صورت مشترک نیز با حضور بازرسان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، تعزیرات حکومتی استان، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

 این مسئول ابراز داشت: هدف این طرح کنترل قیمت‌ها و مقابله با تخلفات احتمالی در عرضه کالاهای پر مصرف از جمله میوه و شیرینی و آجیل و خشکبار است.

 وی ادامه داد: درج‌نشدن قیمت یکی از مواردی است که بازرس‌ها روی آن‌ها حساس هستند و با دیدن آن، پرونده تخلف برای واحد صنفی تشکیل می‌شود.

 معاون بازرسی اداره کل صمت بیان کرد: فراخوان برای فروش فوق‌العاده برای شب یلدا از سوی اداره کل داده شد که ۱۸ واحد صنفی اعلام آمادگی کردند و کالاها با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسند.

 وی با بیان اینکه فروش فوق‌العاده یلدایی از ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی میوه و تره‌بار، شیرینی و شکلات و آجیل انجام می‌شود.

 وفاخواه گفت: در نیمه نخست امسال، به یک هزار و ۲۹۷ فقره پرونده تخلف اقتصادی اصناف استان به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال رسیدگی شد.

 این مسئول بیان داشت: همچنین در نیمه نخست امسال، ۶ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی از کسبه و بازار استان انجام شد که باعث شناسایی یک هزار و ۴۱۷ مورد تخلف شد که بیشتر تخلف‌ها شامل گران‌فروشی، درج‌نشدن قیمت، عرضه خارج از شبکه و اعلام‌نشدن موجودی بود.

 وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و یا الزام افراد به خرید کالا مراتب را با استفاده از سامانه ۱۲۴ به اطلاع بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت برسانند.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک