دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی‌نامه شهید جعفر رحمتی

جعفر رحمتی در سال ۱۳۴۹ در یکی از روستاهای بجنورد به دنیا آمد و سرانجام پس از ۱۴ سال خدمت خالصانه در سن ۲۹ سالگی در سال ۱۳۷۸ در شرق کشور در شهرستان تایباد به شهادت رسید.
برگی از زندگی‌نامه شهید جعفر رحمتی ,

به گزارش عصر اترک، نامش جعفر شهرتش رحمتی مردی از تبار و توابع شهرستان بجنورد وقتی چشم به جهان گشود که روز چهارم از ماه مرداد سال ۱۳۴۹ را به ثبت رساند و این قطره‌ای از زندگی اوست که به تصویر می‌کشیم.
دوران کودکی‌اش را در روستا گذراند و در سال ۱۳۵۶ درس‌خواندن را در روستا شروع و دوره ابتدائی را گذراند.


وی در سن ۱۱ سالگی مادر دلسوز و فداکارش را از دست داد و هنوز از گرد غم از رویش پاک نشده بود که دست پر مهر پدر نیز بعد از گذشت ۶ ماه از سرش کوتاه شد و در سال ۶۱ برای ادامه درس مقطع راهنمایی به شهرستان بجنورد آمد.


بعد از گذراندن دوره راهنمای او که از دل‌باختگان دیار عاشقان بود و جبهه همان دیاری که شیفتگان دل‌سوخته با نگاهی دیگر به آن می‌نگرند در نگاه آنان جبهه و میدان رزمگاه همچون یلی می‌مانند که آنان را از مادیات به معنویات می‌رساند و از خودپرستی به خداپرستی و از هواپرستی به عشق‌پرستی می‌رساند.


در سال ۶۵ به تشکیلات مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شدند و بعد از دو سال شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل در اوایل سال ۶۷ بر اثر اصابت ترکش و موج گرفتگی از ناحیه سرودست راستش مجروح و در بیمارستان شهید بقایی اهواز بستری می‌کردند و بعد از کمی بهبودی ترخیص و از آنجا به شهرستان بر می‌گردد.


پس از مداوای جراحت و بهبودی کامل مجدداً به جبهه برمی‌گردد و به خدمت خالصانه خود ادامه می‌دهد؛ اما لحظه‌ای حاضر نشد نه از راه مقدس دست شوید و تا جایی که امکان داشت دستورات الهی را بجا می‌آورد.


برای اجرای دستور پیامبر در امر ازدواج اولین گام را در اوایل سال ۶۷ برداشت و زندگی مشترک خود را از مورخه ۲۲/۶/۶۸ شروع کردند و در سال ۶۹ اولین فرزند شهید هم‌زمان با آزادی آزادگان به کشورمان به دنیا آمد و به قیمت آزادی آزادگان نام فرزندش را آزاده گذاشت و بعد از گذشت دو سال صاحب فرزند دیگری می‌شود و نام وی را احسان می‌گذارد.


او که قبل از شهادت در همه‌جا و بیش همه دوستان حرف شهادت را می‌زد و می‌گفت که امسال به من یقین شده است که شهید می‌شوم؛ لذا از اول سال ۷۸ مشغول گرفتن عکس و در مجلس‌های اقوام به فیلم‌برداری می‌گفت که از چهره این فیلم‌برداری کنید تا یادگار بماند که فیلم نیز موجود است.


بعد از گذشت ۳۵ روز از شهادتش خداوند یک فرزند دیگر به او می‌دهد و نام فرزندش را جعفر می‌گذارند پس امروز در منزل شهید جعفری است که هرگز آغوش گرم پدر را لمس نکرده و هرگز پدرش را ندیده؛ زیرا بعد از شهادتش متولد شده است.


ثمره ازدواج شهید دو پسر است و یک دختر است.


سرانجام پس از ۱۴ سال خدمت خالصانه در سن ۲۹ سالگی در مورخه ۱۰/۱۰/۷۸ در شرق کشور در شهرستان تایباد تربت شهادت را می‌نوشد.

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک