دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۱۱:۳۵
نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد اعلام کرد:

پرونده تبدیل ۳ میدان به چهارراه، روی میز شورای همتای خراسان شمالی 

نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد گفت: پرونده تبدیل وضعیت سه میدان مرکز استان به چهارراه به شورای همتای استان ارسال شد تا بررسی و تصمیم‌گیری شود.
 پرونده تبدیل ۳ میدان به چهارراه، روی میز شورای همتای خراسان شمالی ,

علی اربابی، نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: انجام مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر بجنورد در سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۵ نیز در شورای همتای استان همچنین در شورای همتای کشور به تصویب رسید.
اربابی گفت: افق میان‌مدت این طرح مطالعاتی برای اجرای، تا سال ۱۴۰۲ و افق بلندمدت این طرح تا سال ۱۴۱۰ است.
وی در ادامه با اشاره به سال ۱۴۰۲، بیان کرد: این طرح مطالعاتی باید به‌روزرسانی شود که شورای شهر بجنورد از شهرداری، برآورد بودجه و هزینه‌کرد آن برای به‌روزرسانی این مطالعه را خواستار شده است.
بااین‌وجود، این مسئول با تصریح بر این نکته که فرآیند به‌روزرسانی این مطالعه، زمان بر است و البته افق بلند مدت این مطالعه برای اجرا، تا سال ۱۴۱۰ تعریف شده است، عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری بجنورد در راستای اجرای اهداف مدیریت ترافیکی در این شهر مبتنی بر درآمد، برنامه‌های زیرساختی ترافیکی را در دست اجرا دارند.
وی بیان کرد: بازگشایی معابر به‌منظور تکمیل شبکه‌های معابر و کمک به رفع گره‌های ترافیکی در شهر بجنورد از جمله اقدامات زیرساختی است که در دستور کار بوده و در حال اجرا هستند.
نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: در شهر بجنورد باید معابر ۳۲ متری شهدا همچنین معابر ۴۲ و ۶۲ متری ضلع جنوبی این شهر بازگشایی شوند که بخش قابل‌توجهی از معابر قفل شده در محور ۳۲ متری شهدا بازگشایی شده‌اند.
وی افزود: بااین‌وجود، درباره بازگشایی معابر ۴۲ و ۶۲ متری ضلع جنوبی شهر بجنورد حل مسئله پادگان ارتش در دست پیگیری است.
اربابی در ادامه تبدیل وضعیت میادین به چهارراه و حتی تقاطع‌های غیرهمسطح را از دیگر اقدامات زیرساختی مهم برای گره‌گشایی از ترافیک این شهر و کمک به مدیریت ترافیک این شهر عنوان کرد و گفت: میدان هر قدر که بزرگ‌تر باشد، توان پاسخگویی بیشتری برای هدایت و تردد وسایط نقلیه را دارد.
وی افزود: این در حالی است که بیشتر میدان‌های این شهر کوچک هستند و پاسخگوی تردد وسایط نقلیه بیشتری را ندارد.
نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد تصریح کرد: بااین‌وجود، چهارراه و تقاطع‌های غیرهمسطح بر روان‌سازی ترافیک بسیار مؤثرتر هستند.
وی یادآور شد: باتوجه‌به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عرصه‌های جانمایی شده در شهرک فرهنگیان، در آینده به‌طورقطع حجم ترافیکی بیشتری در میدان خرمشهر را خواهیم داشت، میدان فعلی پاسخگوی ترددهای بیشتری را نخواهد داشت.
اربابی گفت: در آینده حتی تبدیل وضعیت میدان خرمشهر به چهارراه نیز پاسخگو نیست و برای آن باید تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود که البته شهرداری بجنورد به علت کمبود اعتبارات برای آن، در گام اول تبدیل میدان به چهارراه را مدنظر قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته میدان دفاع مقدس بدون حذف میدان به چراغ‌راهنما تجهیز شد، اما شاهد هستیم که این اقدام بر روان‌سازی ترافیک این نقطه از شهر بسیار مؤثر نبود که حال باید به چهارراه تبدیل شود.
این مسئول اعلام کرد: موضوع تبدیل وضعیت سه میدان شهر به چهارراه در جلسات شورای ترافیک شهرستان بجنورد مطرح، بررسی و تصویب شد، حال این پرونده در هفته جاری برای بررسی و اخذ مصوبه به شورای همتای استان ارسال شده است.
وی گفت: این میادین شامل میدان مادر، میدان خرمشهر و میدان دفاع مقدس هستند که به چهارراه تبدیل شوند.
نایب‌رئیس شورای شهر بجنورد افزود: البته شهرداری بجنورد در برداشته‌شدنِالمان میدان مادر عجله و اشتباه کرد.
وی خواستار شد: شورای همتای استان در بررسی این پرونده و پاسخگویی به آن سرعت بخشی را در نظر بگیرد و برگزاری جلسات را به تأخیر نیندازد.
اربابی در خاتمه یادآور شد: البته در راستای تبدیل وضعیت میادین به ترافیک، ایجاد و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک برای هدایت و روان‌سازی ترافیک این شهر بسیار ضروری است که پیگیر تحقق آن هستیم.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
یوسفی | 1402/09/22
0
0
واقعا میدان خرمشهر ودفاع مقدس همیشه ترافیک هست وجوابگو تردد همشهریان نیست الخصوص میدان خرمشهر که تنها ورودی وراه دسترسی به شهرک فرهنگیان میباشد و عرض خیابان ورودی از میدان خرمشهر تا سالن فجر سپاه وااقعاََ کم عرض میباشد وجوابگو این مسیر پرتردد نیست لطفا هر چه زودتر میدان خرمشهر را به چهارراه تبدیل کنید وراه های دسترسی بیشتری از نقاط مختلف به شهرک فرهنگیان درنظر بگیرید وباز گشایی نمائید چون واقعا ساکنین این منطقه وشهرک فرهنگیان مخصوصاََ درزمان پیک ترددها شروع وپایان ساعت اداری وبازگشایی وتعطیلی مدارس با مشکل جدی ترافیک وعوارض ناشی از آن روبرو هستند
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک