دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۷:۰
در خراسان شمالی؛

۷ هزار نفر ساعت مهارت‌آموزی برای معلولان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ادارات کل بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان توافقی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برای معلولان منعقد کردند.
 ۷ هزار نفر ساعت مهارت‌آموزی برای معلولان برگزار می‌شود,

مهدی رحمدل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک در این باره اظهار کرد: معلولان از جمله ۱۹ گروه هدف دریافت آموزش‌های مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای هستند. 
رحمدل افزود: در سال گذشته، در خراسان شمالی سه هزار و ۱۰۰نفر ساعت دوره‌های آموزشی برای معلولان متقاضی استان برگزار شد که این میزان عملکرد مناسب نبود. 
در عین حال، وی گفت: اخیرا میان ادارات کل بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان توافقی صورت گرفت مبنی بر اینکه تا پایان سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی برای معلولان استان برگزار شوند که دو و نیم برابر عملکرد سال گذشته است. 
وی افزود: منتظر هستیم تا اداره کل بهزیستی استان فهرست معلولان متقاضی و دوره‌های آموزشی مدنظر را به این اداره کل اعلام کند تا دوره‌های آموزشی مورد تقاضا برای معلولان متقاضی برگزار شود. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی درباره عملکرد پایین در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی برای معلولان در استان نیز اظهار کرد: در راستای عمل به اصل۴۴ قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در برخی از رشته‌ها به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای واگذار شده‌اند که آموزش آن‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شوند. 
وی گفت: با توجه به اینکه در استان بیشتر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مستاجر هستند و ساختمان‌های استیجاری آنان برای حضور معلولان مناسب‌سازی نشده‌اند، این وضعیت موجب شده است که معلولان از دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازبمانند. 
رحمدل خاطرنشان کرد: البته رشته‌های مورد تقاضای معلولان برای دریافت آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، آموزش داده می‌شوند. 
با این وجود، وی اعلام کرد: این اداره کل برنامه‌ریزی کرده است در رشته‌های خیاطی و جواهرسازی که بازار کار مناسبی دارند، در مکانی که اداره کل بهزیستی استان می‌تواند برای معلولان متقاضی، آماده‌سازی کند، مربی اعزام کند و تجهیزات اختصاص دهد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی افزود: تعداد معلولان متقاضی برای هر یک از دو رشته اشاره شده باید بیش از ۱۲ نفر باشد. 
وی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی استان می‌تواند معلولان متقاضی را در حرفه‌های خیاطی و گوهرتراشی به مرکز شماره ۱ بجنورد معرفی کند. 
افزون بر این، رحمدل یادآور شد: این اداره کل، واحد مشاوره و هدایت آموزشی را به منظور راهنمایی به تمامی متقاضیان دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعال کرده است. 
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک