جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - ساعت ۱۳:۱۱
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

طی دو سال ۲۰ اختراع توسط دانشگاه علوم‌پزشکی ثبت شده‌است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: با چهار اختراع جدید تعداد اختراعات ثبت شده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی عملکرد دولت به ۲۰ مورد رسید.
طی دو سال ۲۰ اختراع توسط دانشگاه علوم‌پزشکی ثبت شده‌است,

 بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: این طرح های فناورانه بیشتر در زمینه تجهیزات پزشکی و نرم افزارهای فناوری و اطلاعات سلامت بوده است.

وی گفت: ۱۳ طرح سلامت محور از ابتدای سالجاری تاکنون با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویب رسید.

وی افزود: طراحی نرم افزار محاسبات بالینی برای ارزیابی و مراقبت بحرانی اطفال در اورژانس، نیم تنه شیردهی حمایتی و بررسی طرح فناورانه با عنوان طراحی نرم افزار دیجیتال آنالیز تصاویر سفالومتریک خلفی - قدامی برخی از این طرح های فناورانه سلامت است.

بیباک با اشاره به ثبت چهار اختراع توسط پژوهشگران علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: با این چهار اختراع جدید تعداد اختراعات ثبت شده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی عملکرد دولت به ۲۰ مورد رسید.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (تی ام سی) در علوم پزشکی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این مرکز برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه‌اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: اشباع شدن بازار اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال های اخیر، فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی را ضروری کرده است.

انتهای خبر/ا

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک