دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - ساعت ۱۱:۵۸
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی:

تسریع اجرای پروژه مسکن ملی، فاصله دریافت اقساط را کم کرد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: زمانی که سرعت پروژه بالا باشد، باید سریع‌تر تأمین اعتبار شود تا پروژه معطل نماند، براین‌اساس فاصله پرداخت اقساط کمتر شده است.
تسریع اجرای پروژه مسکن ملی، فاصله دریافت اقساط را کم کرد,

علی فخرانی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پاسخ به پیام مردمی مبنی بر کم‌شدن فاصله پرداخت اقساط مسکن ملی در استان به خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: قراردادهایی که با سازندگان مسکن ملی در خراسان شمالی بسته شده در بازه زمانی دوساله تعریف شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که غالب پیمانکاران که بومی استان هستند، پروژه را با سرعت خوبی پیش برده‌اند و کمتر از مدت‌زمان تعریف شده پروژه‌ها در شرایط تحویل قرار گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: قطعاً زمانی که سرعت پروژه بالا باشد، باید سریع‌تر تأمین اعتبار شود تا پروژه معطل نماند، براین‌اساس فاصله پرداخت اقساط کمتر شده است.

فخرانی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر شرایط واگذاری واحدها چگونه است، توضیح داد: پروژه‌ها برای متقاضیان مشخص شده اما هنوز واحد دقیق برای افراد تعیین تکلیف نشده است، شرایط پیشرفت که به ۸۵ درصد برسد، واحدها نیز مشخص می‌شود که واحد افراد در هر پروژه متعلق به چه کسی خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: براین‌اساس برنامه‌ای وجود دارد که در بازه‌های زمانی مختلف متقاضیان را از طریق پیامک در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر دعوت می‌کنند که از پروژه بازدید و محل پروژه را از نزدیک مشاهده کنند و در جریان و روند ساخت قرار بگیرند.

 

پروژه مسکن ملی گلستان‌شهر، بهمن‌ماه تحویل می‌شود

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه‌ها همچون پروژه ساریگل اسفراین آماده واگذاری است، همچنین در گلستان شهر دو پروژه در بهمن‌ماه واگذار خواهد شد و طبق روند کار از ابتدای سال آینده هر ماهه تحویل واحد مسکونی را به متقاضیان خواهیم داشت.

فخرانی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده مجموعاً پروژه‌هایی که روی اراضی دولت در حال اجرا هستند، ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی هستند که ۴۱ درصد پیشرفت دارند.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی پروژه‌های مسکن ملی در حال حاضر، پرداخت نکردن تسهیلات توسط بانک‌های عامل به‌غیراز بانک مسکن است، سایر بانک متأسفانه عملکردی ندارند و پرداخت متوقف شده و پروژه‌ها به مشکل خورده‌اند.

این مسئول دررابطه‌با آخرین وضعیت تأمین زمین مسکن ملی شیروان و آشخانه توضیح داد: در شیروان ۴۰ هزار هکتار زمین در محدوده وجود داشت، پروژه با یک هزار و ۱۶۷ واحد تعریف شده که تحت عنوان پروژه قائم در جنب فنی و حرفه‌ای این شهرستان در حال اجرا است، در آشخانه نیز تأمین زمین انجام شده است.

فخرانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲۷ قطعه زمین مسکونی در راستای اجرایی‌شدن طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌های دارای سه فرزند جانمایی شده است، گفت: این زمین‌ها در گرمه، جاجرم، ایور، درق، تیتکانلو بوده، در سایر شهرستان‌ها و شهرها نیز متقاضی دریافت زمین وجود دارد، اما تاکنون زمینی برای تحویل تعریف نشده است.

وی گفت: زمین‌های در نظر گرفته شده به‌صورت کاملاً رایگان هستند، نکته قابل‌توجه این است که هزینه آماده‌سازی برای جوی و جدول‌کشی به‌صورت اقساطی از متقاضیان گرفته می‌شود.

 

 انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک