شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ - ساعت ۸:۰
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خبر داد:

استفاده از ظرفیت‌های بسیج در جهت کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: با ورود و مشارکت بسیج سازندگی بسیاری از هزینه‌ها شامل هزینه‌های پیمانکاری و عملیاتی دریافت نمی‌شود که باعث کمترشدن هزینه‌ها خواهد شد.
استفاده از ظرفیت‌های بسیج در جهت کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ها,

مجتبی مداحی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در قالب سه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی، قرارگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال و قرارگاه حرکت‌های جهادی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی کلیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی، با اولویت آب شرب و کشاورزی، کمک به رفع نواقص در حوزه آب شرب، لایروبی قنات‌ها، اجرای کانال‌های بتنی انتقال آب، آب‌بندها، خرید لوله‌های پلی‌اتیلن کشاورزی، حفر چاه برای کشاورزی و آب شرب انجام می‌شود.

مداحی با اشاره به اینکه در ساخت مسکن برای نیازمندان در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که سپاه خراسان شمالی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان دارد، فعالیت می‌کند، گفت: علاوه‌برآن به‌صورت مشارکت‌درساخت و احداث نیز کمک می‌کند که گاهی این کمک‌ها در قالب ارائه مصالح ساختمانی است.

این مسئول ابراز داشت: علاوه بر این قرارگاه سازندگی در ساخت راه‌ها و پل‌های روستایی، زیرسازی جاده‌ها، تهیه قیر و آسفالت جاده‌های روستایی برخی موارد کار را به‌صورت کامل و برخی دیگر به‌صورت مشارکتی ارائه می‌دهد.

مداحی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای بسیج سازندگی تخصیص پیدا می‌کند در دو بخش محرومیت‌زدایی و قرارگاه امام حسن (ع) است که به‌صورت مجزا هستند.

وی گفت: گاهی پیش‌بینی اعتبار برای یک پروژه در یک دستگاه دو میلیارد تومان برآورد می‌شود که با ورود و مشارکت بسیج سازندگی با ۵۰۰ میلیون تومان کار به اتمام می‌رسد، که این کار به معنای پایین آمدن کیفیت کار نیست، بلکه کار با نظارت کامل دستگاه مربوط از لحاظ مصالح استفاده شده و مراحل کار انجام می‌شود.

مداحی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، بسیج سازندگی بسیاری از هزینه‌ها شامل هزینه‌های پیمانکاری و عملیاتی را دریافت نمی‌کند که عامل باعث کمترشدن هزینه‌ها خواهد شد.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک