جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ساعت ۰:۳۴
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد:

دانشجو قلب هر جامعه ای است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: قلب هر جامعەای را دانشجو تشکیل می‌دهد و همچون قلب کە کار آن خون‌رسانی است، دانشجو نیز با توانایی و خلاقیتی کە دارد، بستر پیشرفت و رشد بهتر جامعە را فراهم می‌آورد.
دانشجو قلب هر جامعه ای است,

علیرضا سالاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: دانشجو از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می‌جوید و در اصطلاح، برای اطلاق به محصّلان در سطح تحصیلات دانشگاه و پس از آن به کار می‌رود.

سالاری افزود: در یک نظام آموزش عالی، وقتی یک فرد می‌آموزد که «دیگران چه گفته‌اند و چه کرده‌اند» و برایش می‌گویند که «مسائل پیچیدهٔ یک علم را چگونه حل کرده‌اند» دانشجو است.

وی ادامه داد: درست فکر کردن، درست تحلیل کردن، تحلیل درست را به دیگران منتقل کردن و سعی در روشن و آگاه کردن کسی که فکر میکنید ناآگاه است، وظایف دانشجو است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنرود با بیان اینکه اولویت­‌های سیاسی فرهنگی در دانشگاه­‌ها چه باید باشد، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی دانشجویان چه از جنبه علمی، معرفتی و نشاط و امیدآفرینی اولویت‌های سیاسی فرهنگی دانشگاه است.

وی تصریح کرد: دانشجو به عنوان موذن جامعه همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی اجتماعی نقش آفرینی کرده است و توانسته آحاد جامعه را از مسیرهای انحرافی نجات دهند و در این امر بسیار موفق بوده‌اند.

سالاری در پاسخ به این سئوال که چطور می‌توان در دانشگاه‌ها شور و نشاط ایجاد کرد و دانشجو را به آینده امیدوارتر کرد، بیان کرد: با ترسیم و برنامه ریزی مسیر درست برای دانشجویان می‌توان شور و نشاط در دانشگاه ایجاد کرد تا علاوه بر برطرف کردن نیازهای اساسی دوران دانشجویی، دانشجویان بتوانند در آینده به موفقیت برسند.

وی ادامه داد: قلب هر جامعەای را دانشجو تشکیل می‌دهد و همچون قلب کە کار آن خون‌رسانی است، دانشجو نیز با توانایی و خلاقیتی کە دارد، بستر پیشرفت و رشد بهتر جامعە را فراهم می‌آورد.

سالاری گقت: دانشجوی سرزندە و شاداب، دانشجوی مطالبەگر، دانشجوی محقق و پژوهشگر، باعث فعالیت بهتر و بیشتر مسئولین خواهد شد.

وی عنوان کرد: مطالبات دانشجویی سبب می‌شود، امکانات بهتر بەکار گرفتە و ناراستی‌ها و کژی‌ها بە راستی تبدیل شوند.

سالاری بیان کرد: در مقابل این همە توانمندی کە وجود دارد توجە دقیق و نگاە درست بە مسائل حائز اهمیت است و دانشجو نباید در کنار شور جوانی از مسائل شعور و تعمیق در مسائل فاصلە بگیرد، زیرا دشمن هموارە تلاش می‌کند کە از این شور جوانی دانشجویان برای رسیدن بە اهداف خود بهرە ببرد.

وی اضافە کرد: خوشبختانە دانشجویان امروز آگاهانە و با تلاش در حوزە علمی بە مرزهای دانش نزدیک و حتی فراتر رفتە تا اشتغال ناقص جامعە را بە سمت کامل شدن سوق دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اسلامی بجنورد در پایان خاطرنشان کرد: دانشجو بە عنوان مکمل نسل موجود و آیندە‌ساز نسل‌های آیندە قطعا میبایست گامی استوار در پایداری توسعە و تثبیت ارزش‌های انسانی بردارد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک