پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ساعت ۱۹:۲۸
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

۲/۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان‌شمالی شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب از ناحیه بارش باران اوخر هفته گذشته وارد سدهای استان شد.
۲.۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان‌شمالی شد,

به  گزارش اخبار سمنگان به نقل از ایرنا؛ وحید واسطه روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد ورود سیلاب به سدهای "شیرین دره" بجنورد، "بیدواز" اسفراین، "غلامان" و "چندیر" در راز و جرگلان، بارزو در شیروان بودیم.

وی تصریح کرد: حجم سیلاب ورودی به سد شیرین دره در سملقان یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، سد غلامان راز و جرگلان ۵۵۰ هزار متر مکعب، سد چندیر راز و جرگلان ۳۰۰ هزار مترمکعب ، سد بارزو در شیروان ۲۵۰ هزار متر مکعب و سد بیداوز در اسفراین ۱۰۰ هزار متر مکعب ثبت شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تعداد سدهای در دست بهره برداری در استان خراسان شمالی را هشت سد ذکر کرد و گفت: گنجایش مخزن این سدها در مجموع حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب است.

در نیمه نخست امسال ۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار متر مکعب آب از سدهای استان برای مصارف شرب و کشاورزی در زمین‌های پایاب سدها رها شد.

هشت میلیون و ۶۲۰ هزار متر مکعب آب از سدهای شیرین دره، بارزو و بیدواز برای مصارف شرب شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین تحویل شده است.

۲۲ میلیون و ۷۴۰ هزار متر مکعب آب نیز از مجموع سدهای استان در نیمه نخست سال جاری برای مصارف کشاورزی زمین های پایین دست سدها تحویل شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از اهداف اصلی ساخت سه سد شیرین دره ( مانه و سملقان) ، بارزو (شیروان) و بیدواز (اسفراین)، تامین آب شرب مورد نیاز شهری و روستایی در استان بوده است.

در اواخر هفته گذشته ۱۸.۳ میلیمتر باران از ایستگاه زرنه در شهرستان مرزی راز و جرگلان ثبت شد که بیشترین میزان بارش را در استان دارد و در گیفان شهرستان بجنورد هم ۱۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک