چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - ساعت ۱۴:۰
رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد:

اشتغال ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: روند ایجاد اشتغال در شرکت های دانش‌بنیان افزایشی شده است به طوریکه نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در این شرکت ها به کار گرفته شدند.
اشتغال ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی,

محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک  از اشتغال ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد و اظهار کرد: نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در این شرکت ها به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه روند ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان استان در سال‌های اخیر افزایشی است تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۱۱ نفر نیروی کار و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶۴ نفر نیرو به کار گرفته شد.

قربانی گفت: تنها در یک شرکت که در شهرستان گرمه ۲۶۰ نفر نیرو به کار گفته شد و این تعداد تا پایان سال به ۳۰۰ نفر اشتغال خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و اشتغال نقشی غیرقابل انکار داشته و در صورتی که مسیر فعالیت این شرکت‌ها هموار شود می‌توانند خلاهای موجود در حوزه تولید کشور را پُر کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: شرکت‌های دانش بنیان بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرند و در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند و به نوعی موثرترین مولفه‌های تحقق پایدار اقتصاد هستند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند.

قربانی اظهار کرد: تمام ظرفیت استان را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به کار خواهیم گرفت و به توجه مسوولان در تمامی بخش‌ها نیازمند است.

وی افزود: این شرکت سال گذشته نیز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق و توسعه واحد فناور خود دریافت کردند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان را ۱۳۰ واحد عنوان کرد و گفت: ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی صنایع خلاق، نو آور و فناور هستند.

قربانی گفت: تلاش می‌کنیم تا فضای مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در اختیار قرار دهیم چرا که شرکت‌های تازه تاسیس در مراحل اولیه با کمبود فضای مورد نیاز برای راه اندازی و امکانات مواجه هستند.

وی اضافه کرد: فضاهای خالی سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مراکز آموزش عالی در سطح استان احصا خواهد شد و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از مسوولان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که فضاهای خالی دارند خواست تا این فضاها را در اختیار افراد خلاق و نوآور قرار دهند و افزود: شرکت‌های دانش بنیان اگر در مراحل اولیه مورد حمایت قرار دهند اشتغال خوبی برای این خطه ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها و دانشگاه‌ها نسبت به فضاهای خالی مقاومت نشان ندهند گفت: دانشگاه علمی و کاربردی در بجنورد، دانشگاه پیام نور در شیروان و حتی نهاد کمیته امداد امام خمینی (ه) دارای فضاهای خالی است که اگر در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد موجب رونق کسب و کارها، افزایش اشغال در استان خواهد شد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک