پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ساعت ۹:۴۰
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:

کانون‌های تب برفکی در خراسان شمالی به صفر رسید

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد کانون های بیماری تب برفکی در میان دام های استان به صفر رسید.
کانون‌های تب برفکی در خراسان شمالی به صفر رسید,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایسنا، حسن قاسمی فرد اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماری های اختصاصی در دام ها بوده که در صورت بروز همراه با خسارت های بالایی است.

وی افزود: تعداد این کانون ها در سال ۹۷، ۱۰۱ کانون بوده که با انجام مراقبت های مداوم و واکسیناسیون، در سال جاری به صفر رسیده است.

دکتر قاسمی فرد به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز در استان اشاره کرد و افزود: تعداد کانون این بیماری نیز طی امسال به صفر رسیده و فقط یک مورد مشکوک طی روزهای اخیر مشاهده شده که نمونه برداری ها انجام، اما هنوز پاسخ آزمایشات ارسال نشده است.

وی با اشاره به بیماری بروسلوز(تب مالت) که یکی از بیماری های مشترک میان انسان دام است، ادامه داد: از آنجایی که تست کشتار در میان جمعیت دام سبک انجام نمی شود رقم دقیقی از میزان بروز این بیماری در میان جمعیت این دام ها وجود ندارد اما دام مبتلا به بیماری مذکور در استان وجود دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: اما تست کشتار در میان جمعیت دام سنگین در واحدهای صنعتی انجام می شود.

وی تصریح کرد: بیماری هاری یکی دیگر از بیماری مشترک‌میان انسان و حیوان است که تعداد کانون ها به حدود چهار کانون در سال جاری رسیده است.

به گفته دکتر قاسمی فرد تعداد کانون های بیماری هاری در سال گذشته ۱۵ کانون بوده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک