چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ساعت ۱۰:۱

اعتبارات میراث فرهنگی خراسان‌شمالی۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در دولت سیزدهم۶۰ درصد افزایش یافت که بخش اعظم آن برای ارتقای زیرساخت های گردشگری هزینه می‌شود.
اعتبارات میراث فرهنگی خراسان‌شمالی۶۰ درصد افزایش یافت,

به گزارش عصراترک، علی مستوفیان اظهار کرد: ۷۳۱ میلیارد ریال طی عملکرد دولت در حوزه های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی جذب شد که از این میزان ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به سال گذشته است.

وی افزود: با جذب این اعتبار اکنون ۵۵ طرح در حوزه های مرمت آثار تاریخی، کاوش‌های باستان‌شناسی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و تکمیل موزه‌های استان در حال انجام است.

مستوفیان ادامه داد: طرح آبرسانی منطقه نمونه گردشگری ایوب، برق‌رسانی به کاروان‌سرای رباط قلی، برق‌رسانی به تنگه گزی، ساماندهی جاده سلامت منطقه نمونه ملی بش قارداش و رفع نقاط حادثه‌خیز روستای هدف گردشگری رویین از مهم‌ترین طرح های در دست اقدام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بی تردید تکمیل این طرح ها موجب تقویت هویت فرهنگی استان، ارایه خدمات شایسته به مسافران و زائران ورودی، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و افزایش ماندگاری مسافر در خراسان شمالی می شود.

وی با اشاره به قرارگیری ۳۰ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی، گفت: از این تعداد آثار ثبت شده خراسان شمالی، ۶ اثر ناملموس، پنج اثر منقول تاریخی و فرهنگی، چهار اثر طبیعی و ۱۵ محوطه و بنا است.

مستوفیان افزود: " باریشماق" یا آیین صلح و آشتی نوروز، "چله برون" و قالی "دوروری" ترکمن از جمله آثار شاخص ثبت شده خراسان شمالی است.

تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

استان خراسان شمالی با داشتن هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) است که از این خطه گذر می کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک