چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ساعت ۷:۰
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد:

۲۳ واحد کارگاهی آماده واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان و خانواده شهدا 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۳ واحد کارگاهی در قالب اجاره به شرط تملیک آماده واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان و خانواده شهدا و ایثارگران است.
۲۳ واحد کارگاهی آماده واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان و خانواده شهدا ,

محمدعلی نوائی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: تا به کنون در خراسان شمالی ۹ شهرک صنعتی و ۹ ناحیه صنعتی ایجاد شده‌اند.
نوائی همچنین افزود: یک ناحیه ویژه اقتصادی در استان نیز ایجاد شده که متولی آن شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.
وی در ادامه عنوان کرد: تا به کنون در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۹۸۲ عقد قرارداد با بخش خصوصی منعقد شده است که از این تعداد عقد قرارداد برای ۳۲۷ عقد قرارداد آن پروانه بهره برداری، صادر و واحدهای صنعتی ایجاد شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ما بقی عقد قراردادها نیز در حال اجرای طرح هستند تا به مرحله دریافت پروانه بهره برداری برسند.
وی خاطرنشان کرد: از ۳۲۷ واحد ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تعدادی از آنها با تمام ظرفیت تولید، تعدادی دیگر از آنها با نیمی از ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کنند و مابقی نیز راکد و غیر فعال هستند.
نوائی بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۱۲ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند همچنین ظرفیت تولید ۱۷ واحد صنعتی نیمه فعال استان نیز با حمایت‌های انجام شده، بهبود و ارتقا یافتند.
وی اعلام کرد: در سال جاری نیز متعهد شده‌ایم تا ۱۱ واحد راکد دیگر در استان نیز به چرخه تولید بازگردند همچنین زمینه بهبود سازی و ارتقای شماری دیگر از واحدهای نیمه فعال استان انجام شود.


بهره برداری از ۲ ناحیه صنعتی جدید در استان، به زودی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در ادامه از بهره برداری دو ناحیه جدید صنعتی شامل نواحی صنعتی خرق و قاضی در آینده نزدیک در استان خبر داد.
نوائی همچنین افزود: در حال حاضر اخذ استعلامات و مجوزها برای ایجاد نواحی صنعتی سنخواست، شوقان و تیتکانلو در استان در دست پیگیری است.
افزون بر این، وی از ایجاد یک شهرک تخصصی خورشیدی در شهرستان جاجرم در زمینه ایجاد مزارع خورشیدی برای تولید برق خورشیدی در استان نیز خبر داد.
این مسئول افزود: در این زمینه میان شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، شرکت توزیع برق استان و استانداری تفاهم نامه منعقد شده است.

الحاق ۱۲۵ هکتار زمین جدید به ناحیه گرمه و شهرک صنعتی اسفراین، در دستور کار 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به الحاق زمین‌های جدید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز اشاره و در این باره اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ هکتار زمین جدید به عرصه شهرک‌های صنعتی استان اضافه و الحاق شد که در سال گذشته مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به یک هزار و ۷۰۲ هکتار رسید.
در عین حال، نوائی اعلام کرد: در سال جاری نیز درصدد هستیم تا ۲۵ هکتار زمین جدید به ناحیه صنعتی شهید محمدزاده در شهرک گرمه همچنین ۱۰۰ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی اسفراین اضافه و الحاق کنیم.
وی همچنین اعلام کرد: در هفته دولت امسال نیز (شهریور ماه امسال) ۲۳ واحد کارگاهی در قالب اجاره به شرط تملیک آماده واگذاری شده که این واحدها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان با صرف ۳۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: این واحدها به شرکت‌های دانش بنیان استان، بدون مزایده واگذار خواهند شد همچنین واگذاری آن برای خانواده شهدا و ایثارگران از طریق مزایده و اعلام فراخوان انجام می‌شود.
وی یادآور شد: این واحدهای احداث شده شامل ۱۰ واحد در شهرک صنعتی شیروان، شش واحد در شهرک صنعتی بیدک، چهار واحد در شهرک صنعتی اسفراین، سه واحد در شهرک صنعتی فاروج هستند.
نوائی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز احداث ۱۵ واحد جدید برای واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان از طریق اجاره به شرط تملیک نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.
وی افزود: بیشتر این واحدها در نواحی و شهرک‌های صنعتی مناطق محروم استان از جمله در شهرستان راز و جرگلان ساخته خواهند شد.
در عین حال، وی از خلع ید زمین و فسخ قرارداد به مساحت سه هکتار زمین واگذار شده نواحی و شهرک‌های صنعتی استان به متقاضیانی که برای اجرای طرح‌های خود اقدامی نکرده بودند، خبر داد و افزود: این اقدام در سال جاری انجام شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز به مساحت ۷٫۲ هکتار خلع ید زمین و فسخ قرارداد، انجام و این زمین‌ها به متقاضیان جدید واگذار شدند.


ایجاد ۴ پست برق برای جبران کمبود برق شهرک‌های صنعتی استان، در دستور کار
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی درباره تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز بیان کرد: انتقال گاز به تمامی شهرک‌های صنعتی استان انجام شده و در حال حاضر نیز انتقال گاز به ناحیه صنعتی صفی آباد در حال انجام است.
نوائی گفت: فیبرنوری به شهرک‌های صنعتی بجنورد، سیساب و اسفراین اجرایی شد.
وی افزود: روشنایی معابر شهرک‌های صنعتی استان نیز اجرایی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین به کمبود ۱۰۰ مگاوات تامین برق برای تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره و اعلام کرد: بابت رفع این دغدغه و جبران آن، ایجاد و راه اندازی چهار پست فوق توزیع برق در دستور کار اجرایی قرار گرفته است که در شهریور ماه امسال یک پست برق در شهرک شیروان و در اسفند ماه امسال نیز یک پست برق در ناحیه صنعتی گرمه بهره برداری خواهند شد.
وی افزود: دو پست دیگر برق نیز در سال آینده راه اندازی خواهند شد.
نوائی خاطرنشان کرد: ایجاد این پست‌های برق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوده‌اند که بابت اجرا و راه اندازی آنها ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.
افزون بر این، وی از آغاز احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی شیروان با صرف ۶۰ میلیارد تومان از محل مصوبه سفر اعتبار نیز خبر داد.
این مسئول همچنین افزود: در این سفر مصوب شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آسفالت نواحی صنعتی استان اختصاص داده شود.

پساب جایگزین آب شهرک‌های صنعتی استان می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی درباره تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز عنوان کرد: رویکرد اینگونه است که محل تامین آب شهرک‌های صنعتی استان از محل پساب تصفیه خانه‌ها باشند.
نوائی گفت: برای اجرای خط انتقال پساب از تصفیه خانه بجنورد به شهرک‌های صنعتی بیدک و بجنورد برنامه ریزی شده است که اجرایی شود.
وی گفت: در حال حاضر اجرای خط انتقال پساب از تصفیه خانه شیروان به شهرک صنعتی شیروان با صرف ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی یادآور شد: مطالعات انتقال پساب به شهرک‌های صنعتی فاروج و اسفراین نیز آغاز شده است.
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک