دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ - ساعت ۱۱:۰
معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

تعداد زیادی از روستاهای خراسان شمالی راه آسفالته مناسبی ندارند

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بخش زیادی از روستاهای خراسان شمالی از راه آسفالته مناسب برخوردارند، گفت: تاکنون تعداد زیادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به دلیل پراکندگی نقاط جمعیتی و شرایط توپوگرافیکی، راه آسفالته مناسبی ندارند.
تعداد زیادی از روستاهای خراسان شمالی راه آسفالته مناسبی ندارند,

به گزارش عصر اترک، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از محورهای روستایی حوزه استحفاظی شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان اظهار داشت: باتوجه‌به این که خراسان شمالی از نظر شبکه ارتباطی نسبت به برخی استان‌ها عقب‌ماندگی دارد، امسال نگاه ویژه‌ای در خصوص ابلاغ اعتبارات شده است.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شد که در حال پیگیری عقد قرارداد هستیم.

مقبلی بیان داشت: با نگاه ویژه‌ای که در زمینه محرومیت‌زدایی در روستاها داریم، با اجرای قرارداد مذکور محرومیت از چهره خراسان شمالی پاک و شبکه ارتباطی آن کامل خواهد شد و باتوجه‌به این که این استان دارای ظرفیت گردشگری، کشاورزی و دامپروری است، برخورداری از راه مناسب به اقتصاد و اشتغال‌زایی کمک می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای ساخت راه‌های فرعی و روستایی در روستاهای فاقد آسفالت به استان ابلاغ شده است.

مقبلی مشکل اساسی راه‌های روستایی در خراسان شمالی را نیاز این محورها به روکش آسفالت دانست و با اشاره به این که در اعتبارات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نگاه ویژه‌ای به این مقوله شده است، اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌ها به اتمام و بهره‌برداری رسیده و یا پیمانکار در حال اجرای پروژه است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در جلسه بررسی عملکرد فعالیت‌های حوزه راه‌های فرعی و روستایی خراسان شمالی بر تلاش برای ایمنی سازی جاده‌ها برای سفری ایمن تأکید کرد و گفت: هر چقدر در جهت افزایش ایمنی سطح جاده‌ها، ایمن‌سازی حریم راه‌ها، اجرای مناسب خط‌کشی راه‌ها و مناسب‌سازی شانه‌های خاکی تلاش کنیم، به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از راه‌های روستایی حوزه استحفاظی خراسان شمالی افزود: باتوجه‌به اطلاعات احصاء شده از روستاها و راه‌های روستایی تمامی استان‌ها در سه سال گذشته، خراسان شمالی یکی از هفت استان کم‌برخوردار در کشور بوده که از سال ۱۴۰۰، سازمان و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این استان برای جبران عقب‌ماندگی مذکور و تأمین اعتبارات اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

وی اظهار کرد: همت خوبی در خراسان شمالی برای جبران عقب‌ماندگی در حوزه ساخت راه‌های روستایی شده است.

مقبلی با بیان این که خدمات ما بر اساس وظیفه سازمانی و ماهیت خدمت‌رسانی در تأمین ایمنی مناسب در راه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که این خدمت‌رسانی نتیجه‌اش حفظ جان و مال انسان‌ها باشد، گفت: خراسان شمالی همسان با استان‌های دیگر در زمینه احداث راه‌های فرعی و روستایی اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را انجام داده است که از این منظر قابل‌تقدیر است.

 

انتهای خبر/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک