چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ - ساعت ۱۱:۵۸
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اعلام کرد:

  درخواست رفع ۱۳۵ نیاز فناورانه استان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان

  رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رفع ۱۳۵ نیاز فناورانه بخش کشاورزی، سلامت و صنعت استان از سال گذشته تاکنون از طریق سامانه نان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان و کشور ارائه شده است.  
  درخواست رفع ۱۳۵ نیاز فناورانه استان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان ,

محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: چندین سال است که در سطح کشور شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های بخش دولتی، دستگاه‌های اجرایی همچنین نهادها متاثر از تحریم و حذف هزینه‌های بالای واردات تجهیزات و ابزار مورد نیاز خود، رفع نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور سپرده‌اند.  

قربانی گفت: شرکت‌های بخش خصوصی، شرکت‌های بخش دولتی دولتی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیازهای فناورانه خود را در سامانه نان (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها)، ثبت و شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور نیز برای رفع این نیازها اعلام آمادگی می‌کنند.  

وی افزود: شرکت‌های تقاضا دهنده نیز بهترین پیشنهاد حل مسئله و مناسب‌ترین قیمت برای حل مسئله را که شرکت‌های فناور و دانش بنیان ارائه داده‌اند را انتخاب می‌کنند تا قراردادها منعقد شوند.  

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون، از استان در حدود ۱۳۵ نیاز فناورانه از سوی حوزه‌های کشاورزی، سلامت و صنعت در سامانه نان ثبت شده‌اند که ۸۰ درصد از
شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای رفع این نیازها از استان خراسان شمالی و ۲۰ مورد از سایر استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.  

وی گفت: برای برخی از این نیازهای فناورانه، قراردادها میان سفارش دهنده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان منعقد شده است.  

قربانی خاطرنشان کرد: در استان مهمترین نیازهای فناورانه بخش کشاورزی در زمینه آب، آفات، گلخانه، استفاده از پهباد و حذف استفاده از سموم بوده‌اند.  

وی همچنین افزود: سرمایه گذاری در بخش درمان از جمله نیاز فناورانه بخش سلامت بوده است.  

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: ۲۲ نیاز فناورانه بخش صنعت نیز مربوط به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین بوده‌اند که به علت تحریم، واردات آنها امکانپذیر نیست.  

قربانی همچنین گفت: در آینده نزدیک نیز مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان بجنورد و آلومینای جاجرم نیازهای فناورانه خود را در سامانه نان اعلام خواهند کرد.  

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک