پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ساعت ۷:۳۰
رئیس آب و فاضلاب شهرستان مانه وسملقان خبر داد:

حفر چاه جدید برای رفع مشکل کم آبی منطقه کالیمانی

رئیس آب و فاضلاب شهرستان مانه وسملقان گفت: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، شرکت آب و فاضلاب و کمک‌های مردمی تا ماه آینده یک حلقه چاه جدید در این منطقه کالیمانی حفر می‌شود.
حفر چاه جدید برای رفع مشکل کم آبی منطقه کالیمانی,

محسن روحانی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه‌ با کمبود آب در برخی روستاهای این منطقه گفت: باتوجه‌به خشکسالی‌ها و نبود بارندگی مطلوب و همچنین افت منابع آبی در این منطقه، برخی از روستاها حتی چشمه‌های برداشت آب خود را نیز ازدست‌داده‌اند و منابع تأمین آب شرب این روستاها نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

روحانی افزود: مجتمع آبرسانی خرتوت که ۱۱ روستا را تحت پوشش قرار می‌داد و روستاهای کالیمانی،  باران آباد، حمزک  و فتح‌الله از جمله این ۱۱ روستا هست که از دو حلقه چاه آب شرب واقع در روستای خرتوت مشروب می‌شوند، با توجه به خشکسالی و همچنین حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف چاه‌های آب شرب توسط کشاورزان، یک حلقه چاه به طور کامل خشک و چاه دیگر نیز از حدود ۱۵ روز قبل به‌شدت با افت آبدهی مواجه شده است و آبرسانی این روستاها با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود آب شرب این روستا‌ها به‌وسیله تانکر‌های سیار تاًمین می‌شود و برای رفع مشکل  به‌صورت کلی دو راه‌حل را در پیشگرفته‌ایم و همزمان درحال برنامه‌ریزی‌ هستیم که لایروبی چاه شماره دو  جهت افزایش آبدهی یکی از این علاج بخشی‌ها است که در حال رایزنی جهت معرفی پیمانکار هستیم و راه‌حل دوم حفر یک حلقه چاه جدید در این منطقه است که مقرر شد با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، شرکت آب و فاضلاب و کمک‌های مردمی تا ماه آینده به مرحله اجرایی برسد.

روحانی ضمن عذر‌خواهی از مردم بابت مشکلات پیش‌آمده گفت: از مردم فهیم شهرستان مانه و سملقان درخواست داریم با مصرف صحیح آب ما را در امر خدمت‌رسانی و تاًمین آب پایدار یاری رسانند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک