شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۱۰:۳
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری شیروان:

۷ فرصت سرمایه‌گذاری با ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری شیروان ایجاد می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری شیروان گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی زمین‌های شهرداری شیروان و ایجاد درآمد پایدار، ۷ زمین این مجموعه با ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.
۷ فرصت سرمایه‌گذاری با  ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری شیروان ایجاد می‌شود,

جواد سرایدار، روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر اترک با اعلام این خبر افزود: در سنوات گذشته بر حسب نیاز یک‌سری از زمین‌های شهرداری شیروان فروخته شده، اما از زمان حضور عین اله احمدی، شهردار شیروان این رویه تغییر و ۱ متر زمین هم برای تامین حقوق پرسنل و سایر امور خدماتی به فروش نرسیده است.

سرایدار گفت: از این رو واحد سرمایه‌گذاری شهرداری شیروان به جهت استفاده بهینه از زمین‌های موجود و جلوگیری از خام فروشی، ۷ پروژه سرمایه‌گذاری را در شهر پیش‌بینی کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری شیروان با بیان اینکه امور اداری این پروژه‌ها طی شده و مناقصات برگزار شده است، اظهارکرد:  واگذاری این اراضی طی چند مرحله آگهی شده و در هیات کارشناسی و عالی به نتیجه رسیده است.

وی با بیان این‌که ۱ مورد زمین تحویل سرمایه‌گذار شده و مابقی پروژه‌ها در حال انعقاد قرارداد است، تصریح کرد: ارزش ریالی زمین‌هایی که در این ۷ پروژه توسط شهرداری تحویل سرمایه‌گذاران می‌شود معادل پنجاه و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

جواد سرایدار در تشریح جزء به جزء این پروژه‌ها گفت: یکی از این پروژه‌ها، ایجاد مجتمع بوم‌گردی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع واقع در شیرکوه شیروان است که قرارداد آن با شخص حقیقی منعقد و زمین تحویل شده و قرار است این پروژه در ۳ ماه با آورده ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی سرمایه‌گذار اجرا شود.

سرایدار ادامه داد: این قرارداد به صورت ۱۵ ساله با سرمایه‌گذار منعقد شده، به این نحو که ۵ سال اول به صورت رایگان و ۱۰ سال پایانی به صورت اجاره‌ای با نرخ کارشناسی است و پس از پایان ۱۵ سال پروژه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پروژه دیگر، رستوران سنتی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع واقع در شیرکوه است که قرارداد آن در حال انعقاد بوده و قرار است طی ۶ ماه از تاریخ انعقاد قرارداد با آورده سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی سرمایه‌گدار اجرا شود.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه ۱۵ ساله به صورت ۱۲ سال رایگان، ۳ سال به صورت استیجاری به نرخ کارشناسی و بعد از اتمام قرارداد در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

جواد سرایدار با بیان این‌که سومین پروژه سرمایه‌گذاری توسط شخص حقیقی، پروژه احداث مجتمع تجاری اداری در خیابان سعدی است، اظهار داشت: این پروژه در مکان سابق خانه فرهنگ شهرداری با مساحت عرضه ۴۴۰ متر و زیربنا یک هزار و ۱۴۴ متر در ۴ طبق با برآورد هزینه‌ی نه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار در مدت ۱ سال پس از عقد قرارداد اجرا خواهد شد.

معاون شهرداری شیروان با اشاره به این‌که در این پروژه‌ها در مجموع بیش از شش هزار و ۱۸۰ مترمربع زمین تحویل سرمایه‌گذاران می‌شود، ابراز داشت: احداث مجتمع تجاری اداری در پارک فرهنگ شیروان چهارمین پروژه از ۷ پروژه سرمایه‌گذاری شهرداری شیروان با مشارکت سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۹۳ مترمربع و مساحت زیربنای یک هزار و ۷۸۷ مترمربع در ۴ طبقه و با برآورد هزینه‌ی هجده میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار در مدت ۱ سال پس از عقد قرارداد اجرا خواهد شد.

سرایدار تصریح کرد: همچنین احداث واحد تجاری به مساحت ۲۹۲ مترمربع با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و احداث ۲ باب مغازه جنب تالار پدیده به مساحت ۴۵.۶ مترمربع و براورد هزینه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از جمله پروژه‌هایی هستند که بعد از انعقاد قرارداد در مدت ۶ ماه توسط سرمایه‌گذار اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین احداث واحد تجاری در یک سقف در مساحت زمینی در ۸۱۶ مترمربع با آورده هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار در ۱ سال پس از عقد قرارداد اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری در پایان گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری در ۷ پروژه توسط سرمایه‌گذاران حدودا معادل ۱۲۰ میلیارد تومان و آورده شهرداری نیز معادل ۵۲ میلیارد تومان است.

سرایدار در پایان با اشاره به این‌که پروژه‌های تجاری و اداری به صورت مشارکت در ساخت است، گفت: این پروژه‌ها باعث جلوگیری از خام فروشی می‌شود و باعث ایجاد درآمد پایدار، رونق ساخت‌و‌ساز، ایجاد اشتغال و مشارکت مردمی است.

انتهای پیام/حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک