جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ - ساعت ۹:۱۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

ساماندهی رودخانه مرزی استان در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در استان، ساماندهی رودخانه مرزی سومبار با ساخت دیوار ساحلی به طول ۲۲ کیلومتر اجرایی شده است و در حال حاضر نیز پیمانکاران در حال ادامه ساخت دیوار ساحلی در مسیر این رودخانه هستند.  
ساماندهی رودخانه مرزی استان در دست اجرا است,

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: طرح ساماندهی رودخانه‌های مرزی به منظور تثبیت این رودخانه‌ها در دستور کار وزارت نیرو است که در همین راستا، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های مرزی موظف به اجرای ساماندهی رودخانه‌های مرزی منطقه خود هستند.  

مرتضوی گفت: اجرای این طرح در استان خراسان شمالی بر روی رودخانه سومبار در حال اجرا است.  

وی با بیان اینکه طول رودخانه سومبار ۳۲ کیلومتر است، اعلام کرد: تاکنون از محل اعتبارات ملی به طول ۲۲ کیلومتر از مسیر این رودخانه دیوار ساحلی ایجاد شده است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: در حال حاضر پیمانکاران در حال ادامه ساخت دیوار ساحلی در مسیر این رودخانه هستند.  

وی در بخش دیگری از سخن خود به کم بارشی‌ها و بروز خشکسالی‌ها در کشور اشاره و اظهار کرد: در سال‌هایی که دچار خشکسالی هستیم نباید به حریم رودخانه‌ها تجاوز شود، در غیر این صورت تجاوز به حریم رودخانه‌ها موجب بروز سیلاب در زمان بارش‌ها خواهد شد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، برنامه لایروبی رودخانه‌ها را در دستور کار دارد.  

وی با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های حساس و مهم استان دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است، عنوان کرد: در هر سال مالی، متناسب با اختصاص و جذب اعتبارات مسیر رودخانه‌های در اولویت که آسیب پذیرتر هستند، لایروبی می‌شوند.  

مرتضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان لایروبی شدند.  

وی همچنین اعلام کرد: در سال جاری نیز لایروبی در پنج منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم.  

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر لایروبی در رودخانه اترک به طول سه کیلومتر، لایروبی در رودخانه‌ای واقع در منطقه کلات در شهرستان اسفراین به طول یک کیلومتر و لایروبی در رودخانه خسرویه در شهرستان فاروج نیز به طول یک کیلومتر در حال انجام هستند.  

وی خاطرنشان کرد: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود دو دستگاه بیل مکانیکی برای سرعت بخشی به لایروبی رودخانه‌ها را در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار داده است.  

افزون بر این، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی درباره ساخت دیوار ساحلی در مسیر رودخانه‌های استان نیز بیان کرد: در سال گذشته با جذب اعتبارات استانی ساخت دیوار ساحلی در پایین دست منطقه گلستان شهر بجنورد را اجرایی کردیم.  

مرتضوی گفت: در حال حاضر نیز ساخت دیوار ساحلی در منطقه باقرخان شهر بجنورد در حال اجرا است.  

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک