دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۶:۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی:

احداث و آسفالت ۹۰ کیلومتر راه روستایی استان در دستور کار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه این اداره کل از سال گذشته تاکنون در سطح استان ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت کرده است، اعلام کرد: در صورت اختصاص اعتبارات مصوب، تا پایان سال جاری ۹۰ کیلومتر دیگر راه روستایی استان آسفالت می‌شود.
 احداث و آسفالت ۹۰ کیلومتر راه روستایی استان در دستور کار است ,

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک به آغاز سفرهای تاابستانه اشاره و اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اجرای طرح تابستانه با حضور ۱۲۰ راهدار در قالب ۱۵ تیم راهداری در سطح ۱۴ راهدارخانه را به منظور ارائه خدمات به مسافران در محورهای مواصلاتی استان را آغاز کرد.

مشتری گفت: بیشترین تردد جاده‌ای استان در محور فاروج-شیروان-بجنورد-جنگل گلستان انجام می‌شود.
وی در ادامه به محور جاده‌ای بجنورد-جنگل گلستان نیز اشاره و عنوان کرد: هنوز ۴۵ کیلومتر از این محور جاده‌ای تعریض و چهار بانده نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه طی نوروز امسال ۶۰ درصد از تصادفات برون شهری استان در همین ۴۵ کیلومتر تعریض نشده در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داد، اعلام کرد: شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی قول داده است که حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از این مسیر را تعریض و چهار بانده کند.
وی همچنین به راه‌های روستایی استان اشاره و بیان کرد: در سطح استان چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که دو هزار و ۱۶۴ کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی هنوز شوسه و خاکی است.
مشتری گفت: به ترتیب بیشترین روستاهای فاقد راه آسفالته در شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان قرار دارند.
با این وجود، وی گفت: در دو شهرستان گرمه و جاجرم فقط مسیر دو روستا آسفالته نیست که عملیات راهسازی آنها نیز در دستور کار است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی همچنین با یادآوری این مطلب که بر اساس مطالعات سال ۱۴۰۰ میانگین بهره‌مندی استان‌های کشور از وجود راه‌های روستایی ۵۳.۵ درصد و در خراسان شمالی ۴۶.۵ درصد است، عنوان کرد: خراسان شمالی در این زمینه هفت درصد از میانگین بهره‌مندی وجود راه‌های روستایی کشور عقب است.
در عین حال، مشتری با بیان اینکه این اداره کل از سال گذشته تاکنون در سطح استان ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث و آسفالت کرده است، اعلام کرد: در صورت اختصاص اعتبارات مصوب، تا پایان سال  جاری ۹۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت می‌شود.
علاوه بر این، وی گفت: در حال حاضر این اداره کل عملیات ایمن‌سازی لایه رویه آسفالت جاده محور بجنورد-فاروج، گرمه-میامی همچنین روکش آسفالت محور اسفراین را در دست اجرا دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: آسفالت لایه رویه محور بجنورد-جنگل گلستان را نیز اجرایی خواهیم کرد.
وی در خاتمه به عملیات رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های استان نیز اشاره و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته از ۹۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، ۶۵ نقطه آن رفع حادثه خیزی شده‌اند که رفع حادثه‌خیزی در ۳۰ نقطه دیگر هنوز در دست اقدام است.
با این وجود، وی گفت: مبتنی بر جدیدترین شاخص تعریف شده ۱۶ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز برای استان شناسایی شده است که این نقاط در محور فاروج-جنگل گلستان همچنین در برخی از راه‌های روستایی استان مشخص شده‌اند.
مشتری افزود: درصدد هستیم که طی سال جاری ۱۲ نقطه از آنها را رفع حادثه کنیم.
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک