پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ساعت ۱۹:۰

مسئولان برای حل مشکلات  اقتصادی  بی‌درنگ چاره‌اندیشی کنند

این یک سریال غم‌انگیز است هر روز که مردم از خواب بیدار می‌شوند با گرانی یک کالا مواجه می‌شوند، اگر دولت مردان به فکر رفع مشکلات جامعه نباشند، خدمات و ارزش‌های نظام اسلامی خصوصاً هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای امنیت نزد افکار عمومی کم‌رنگ خواهد شد.
مسئولان برای حل مشکلات  اقتصادی  بی‌درنگ چاره‌اندیشی کنند ,

به گزارش عصراترک، جدال با نشدن‌ها، کمبودها، گرانی‌ها  و جنگ بر سرشدن‌ها و نشدن‌ها با چاشنی عشق و علاقه تنها گوشه‌ای از کارهای روزانه یک خبرنگار است. کسی که بی‌خوابی، کسالت، رنج و سختی‌هایش را در لباس عافیت می‌پوشاند تا درد مردم را منعکس و منتشر کند هرگز نمی‌توانید روح پرسشگری را از او  بگیرید، زیرا رسالتش، ذاتش و مأموریتش بیان درد جامعه  است پس نباید از بیان این قشر همیشه در صحنه ناراحت شویم؛ زیرا خبرنگار بیانگر درد جامعه بزرگ وفادار به‌نظام اسلامی است.

افزایش کرایه مغازه‌های آشخانه پول کاسب‌ها را پارو می‌کند، نرخ سرسام‌آور کرایه مغازه‌ها داد کاسب‌های مستأجر و کاسبان شهر آشخانه را درآورده است.

باتوجه‌به اینکه بیش از ۷۰  درصد کاسب‌های شهر آشخانه مستأجر و به شغل‌های گوناگون برای امرارمعاش زندگی مشغول و از گرانی ۱۵۰ درصدی کرایه  مغازهٔ محل کسب خود به‌شدت گلایه‌مند هستند. کم‌کم کاسب‌ها مجبور به تخلیه مغازه و افزایش بیکاری و در درازمدت آسیب‌های بیشتری می‌شود.

گرانی برخی اجناس از یک سو و بی‌نظارت بر کرایه مغازه‌ها در  بازار و گران‌فروشی، کم‌فروشی اجناس از سوی دیگر معضلی شده که مسئولان و دست‌اندرکاران از کنار آن بی‌تفاوت می‌گذرند.  

یکی از شهروندان با اشاره به این مطلب که تفاوت قیمت یک نوع کالای مشخص در چند واحد تجاری از مشکلات قشر مصرف‌کننده است، گفت: وقتی دلایل تفاوت قیمت‌ها را جویا می‌شویم فروشندگان از خرید قدیم و جدید صحبت می‌کنند به نظر می‌رسد که عدم نظارت بر بازار خودبه‌خود بر گرانی‌ها تأثیر بسزای دارد.

شهروند دیگری می‌گوید: فروشندگان باهدف گران‌شدن کالای موردنیاز مردم چند روزی مغازه خود را تعطیل می‌کنند تا بگویند کالا کم است درحالی‌که این به معنای نادیده‌گرفتن حقوق مصرف‌کننده است.

این شهروند با اشاره به این مطلب گفت: مسئولان درب محل کار را بر روی خود بسته‌اند که همین عامل باعث شده تا از گرانی‌های سرسام‌آور کرایه مغازه و اجناس موردنیاز مردم  بی‌خبر و فریاد مردم را هم نشنوند.

در ادامه شهروند دیگری گفت: مردم سزاوار خدمت هستند نه گرانی افسارگسیخته؛ کرایه مغازه‌های شهر آشخانه و مایحتاج موردنیاز خانواده‌ها که روزبه‌روز قدرت خرید خانواده‌ها را کاهش می‌دهد.

شهروند دیگری گفت: روند افزایش بی‌رویه و گرانی‌های سرسام‌آور اجناس و مایحتاج موردنیاز مردم و گرانی بیش از حد کرایه مغازه‌های شهر آشخانه بیانگر کاهش نظارت مسئولان ذی‌ربط و دست‌اندرکاران در بازار است که مدیریت نمی‌شود.

شهروند دیگری گفت: هر روز که می‌گذرد شاهد وضعیت نامطلوب بازار هستیم که متأسفانه مردم بیشتر نظاره‌گر قیمت‌ها همانند رهگذرانی از مقابل مغازه‌ها عبور می‌کنند و اکثر مردم کالایی نمی‌خرند. افزایش قیمت کالاهای موردنیاز و کمبود نقدینگی در بین مردم تمایلی به خرید ندارند و فقط قیمت‌ها را رصد می‌کنند.

این یک سریال غم‌انگیز است هر روز که مردم از خواب بیدار می‌شوند با گرانی یک کالا مواجه می‌شوند در حالیه زمان به‌سرعت می‌گذرد اگر دولت مردان به فکر رفع مشکلات جامعه نباشند خدمات و ارزش‌های نظام اسلامی خصوصاً هشت سال دفاع مقدس شهدای حرم و شهدای امنیت  نزد افکار عمومی کم‌رنگ خواهد شد.

مسئولان برای حل مشکلات  اقتصادی  بی‌درنگ به میان مردم بیایند و چاره‌اندیشی کنند آیا مسئولان در بازار تردد ندارند و آژیر خطری که زندگی مردم را تهدید می‌کند نمی‌شنوند آیا مردم مستحق چنین خدمتی هستند.

متن: اسماعیل نوروزی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک