چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ساعت ۱۳:۲
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و نوسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

آموزش‌ها فنی ‌وحرفه‌ای متناسب با پتانسیل‌های هر منطقه  است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و نوسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای متناسب با پتانسیل‌های هر منطقه  است .
آموزش‌ها فنی ‌وحرفه‌ای متناسب با پتانسیل‌های هر منطقه  است,

علی فروزش، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و نوسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در کشور متولی اصلی آموزش‌های مهارتی غیررسمی است در واقع آموزش‌های کوتاه‌مدتی که موردنیاز صنایع و کارجویانی که دنبال ایجاد شغل و یک کسب‌وکار هستند بر عهده این سازمان است.

وی گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای با تعداد مراکزی که در قالب یک شبکه گسترده در سطح کشور دارد و با امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند  به نیازهای همه شهرها و همه متقاضیان پاسخ دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و نوسازی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان ظرفیت بالای مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان و همچنین افتخار دریافت مدال طلای کشوری در دو دوره متوالی توسط کارآموزان این مرکز گفت: آموزش‌ها متناسب با پتانسیل‌های هر منطقه  است به طور مثال خراسان شمالی پتانسیل خوبی در آموزش‌های کشاورزی و باغداری دارد که آموزش‌ها می‌توانند در افزایش ظرفیت این بخش تأثیرگذار باشند و باعث رونق این بخش شوند.

فروزش گفت: آموزش فنی حرفه‌ای در هر مرکز از دوبخش تشکیل می‌شود که یک بخش آموزش‌های عمومی شامل آموزش‌های برق، کامپیوتر، خیاطی و... ایست که بخش دوم آموزش‌های تخصصی است که خاص آن منطقه و بوم آن منطقه است که در خراسان شمالی تأکید بر این است که در رشته‌های کشاورزی و صنایع‌دستی ورود بیشتری داشته باشیم .

مهدی رحم‌دل،  مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار عصراترک، در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و نوسازی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور تأکید کرد: با هدف شناسایی نقاط ضعف و برنامه‌ریزی صحیح برای برطرف‌کردن آن، طرح جامع نظارت مهارتی از شنبه این هفته همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی آغاز شده است.

وی افزود: در حضور بازرسان کشوری نقاط ضعف و نیازمندی‌های مراکز را اعلام می‌کنیم که در برنامه‌ریزی‌های ملی به‌ویژه در برنامه هفتم و در اساس‌نامه سازمان فنی حرفه این موضوعات دیده شود و برنامه‌ریزی صحیحی صورت بگیرد و شاهد رشد بیش‌ازپیش مهارت‌آموزی در سطح کشور باشیم تا جوانان به اشتغال پایدار دست یابند و بتوانیم شعار سال را اجرا کنیم.

وی گفت: درگذشته سیاست سازمان عرضه‌محوری بود که عرضه‌محوری باتوجه‌به رشد فناوری جایگاه خودش را از دست داد و به‌مرور سیاست سازمان به تقاضامحوری تغییر پیدا کرد و متناسب با نیاز بازار، ضمن آموزش مربیان و به‌روزآوری مربی‌ها، رشته‌ها بروز می‌شود تا مراجعان بتوانند باتوجه‌به نیاز کارآموزش ببیند.

مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان شمالی تأکید کرد: از میان گروه‌های هدفی که به ما مراجعه می‌کنند یک عده برای تثبیت اشتغال مراجعه می‌کنند و یک عده نیز به دنبال کارند و کارجو و کارآموز هستند که ازاین‌بین ۸۵ درصدشان به بازار کار ورود کردند و پروانه اشتغال دارند.

رحم‌دل به ارزش و اعتبار مدارک فنی حرفه‌ای که کمتر کسی مطلع است اشاره کرد و گفت:  مدارک فنی حرفه‌ای قابلیت ترجمه دارند و در سراسر جهان اعتبار دارند و قابلیت معادل‌سازی در دانشگاه و جز سابقه کار فرد حساب می‌شود و همچنین برای کسب مجوز مدرک مهارتی با مدارک  مهارت فنی حرفه‌ای می‌توان پروانه کسب گرفت.

وی  برخورداری از طرح طبقه‌بندی مشاغل جهت افزایش مزایا در قانون کار و داشتن اولویت در اعطای تسهیلات را نیز از دیگر مزایای مدرک مهارت فنی حرفه‌ای دانست.

رحم‌دل گفت: باتوجه‌به امکانات مراکز فنی  و حرفه‌ای شهرستان‌ها، مردم می‌توانند امور تعمیرات ماشین‌آلات یا جوشکاری‌ها و سایر خدماتی که در مراکز مربی دارند نیرو آموزش می‌دهند، به آنها مراجعه کنند که علاوه بر هزینه پایین این تعمیرات، کارآموزان از نزدیک با مباحث آموزشی آشنا شوند و به طور عملی نیز تعمیرات را ملاحظه کنند که آموزش‌ها در آنها تثبیت شود.

انتهای پیام/صدیقی

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک