چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ساعت ۱۰:۵۱

عزم جدی شهرداری در زیباسازی ورودی شهر آشخانه

شهردار آشخانه گفت: زیباسازی ورودی شهر آشخانه برای آسایش مسافران عبوری و مسائل فرهنگی با بهره گیری از خرد جمعی و توان گروهی در اولویت کاری شهرداری است.
عزم جدی شهرداری در زیباسازی ورودی شهر آشخانه   ,

به گزارش عصر اترک از مانه و سملقان باتوجه‌به ضرورت و بهره‌گیری از طراحی‌های مناسب با ایجاد فضای سبز در زیباسازی شهری که یکی از تخصصی‌ترین سازمان‌های شهری محسوب می‌شود، اهمیت آن ناشی از ارتباطی است که کارشناسان  با طراحی‌های متنوع زیباسازی شهری بر اندیشه و روحیه و نشاط اجتماعی، شهروندان و مسافران عبوری با افزایش کیفیت خدمات احساس خوشایندی در جامعه به وجود می‌آورند.

ساماندهی ورودی شهر آشخانه در راستای  ایجاد اشتغال و امکانات رفاهی برای کسبه حاشیه بلوار و آسایش مسافران عبوری و زائران امام هشتم (ع) در دستور کار  شهردار  شهر آشخانه قرار گرفته که با اجرای این پروژه چشم‌اندازهای روشنی برای توسعه در  ورودی شهر آشخانه به وجود آمده است.

یکی از شهروندان می‌گوید: باتوجه‌به اینکه مرکز شهرستان مانه و سملقان در مسیر جاده ترانزیتی قرار گرفته و تردد میلیون‌ها مسافر و زائران امام رئوف (ع)  از این مسیر است ایجاد  فضای سبز در جذب توریست و گردشگران در آسایش روحیه انسان و نشاط اجتماعی بسیار مؤثر است.

یکی دیگر از کسبه حاشیه بلوار امام رضا (ع) با اشاره به این مطلب گفت: ایجاد یک فضای سبز خوب  با چشم‌اندازهایی زیبا و به‌یادماندنی در ورودی شهر آشخانه و متعادل نگه‌داشتن اکوسیستم‌های زیست‌محیطی و زیبا برای مسافران و زائران بسیار مؤثر است تا در آینده زیر سایه درختان چناری که کاشته شده‌اند دمی آسایش و غبار خستگی مسیر طولانی جاده را از تن ببرند.    

 یکی دیگر از شهروندان با اشاره به وجود فضای سبز در ورودی شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان گفت: وجود درختان گوناگون و فضای سبز در  ورودی  شهر آشخانه زیبایی و طراوت خاصی به این شهر داده است.  

این شهروند که خود از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست است گفت: باتوجه‌به  اینکه وجود درختان در کنترل گردوغبار  ریزگرد‌ها وجلو گیری از گرمای شدید مهم‌ترین نقش را دارند و تأکید همه مسئولان در حراست از جنگل و درختان و ایجاد کمربند سبز در برنامه کاری تأکید شده است؛ متأسفانه درختان توت بلوار شهر آشخانه جای خود را به تابلو های گوناگون تبلیغاتی داده‌اند.

 در ادامه اصولی شهردار آشخانه با اشاره به اهمیت زیباسازی ورودی اولین شهر استان خراسان شمالی گفت: زیباسازی ورودی شهر آشخانه برای آسایش مسافران عبوری و مسائل فرهنگی با بهر گیری از خرد جمعی و توان گروهی در کلیه زمین‌ها  از جمله مدیریت شهری در تصمیم‌گیری‌های کلان اولویت کاری شهرداری است.

وی گفت: با زیباسازی بلواری که به نام مبارک امام رضا (ع) است برای ماندگاری مسافران، زائران امام رئوف و گردشگرانی که در مسیر جاده آسیایی است گام‌های بلندی برداشته شده.

شهردار آشخانه گفت: با نظر کارشناسان عمران شهری در راستای ساماندهی بلوار امام رضا (ع) که در داخل شهر آشخانه قرار دارد تا کنون بیش از هزار و 200 اصل  درخت چنار با عمر بیش از چهار سال قرص شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر آشخانه که در ایام تعطیلات پر‌تردد‌ترین مسیر جاده آسایی  به‌عنوان اولین شهر ورودی استان خراسان شمالی افزود: نقش و همکاری شهروندان در کلیه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و مذهبی در پیشرفت و توسعه عمران و آبادانی خصوصاً معرفی استان خراسان شمالی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: مسیر آشخانه سالانه گذرگاه 20 میلیون مسافر و گردشگران داخلی و خارجی و زائران امام هشتم (ع) است که با همکاری و تعامل بین اعضای شورای اسلامی و شهرداری موزاییک فرش و جدول‌گذاری در بلوار امام رضا (ع) و آبشار که زیبایی بلوار را دوچندان خواهد کرد آماده نصب تجهیزات است.                                 

شهردار گفت: آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان به لحاظ اینکه متصل‌کننده استان‌های شرقی و شمالی کشور و قرارگرفتن  بین دو قطب زیارتی و گردشگری در سطوح مختلف است برای معرفی استان خراسان شمالی با داشتن مراکز سیاحتی، فرهنگی و تاریخی   برای اشتغال‌زایی رابطه فرهنگی - اجتماعی و توسعه اقتصادی فرصتی  مغتنم  و تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/اسماعیل نوروزی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک