پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ساعت ۱۲:۱
رئیس حوزه علمیه برادران اهل‌سنت شهرستان مانه وسملقان:

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از مهم‌ترین دستاوردهای مکتب امام خمینی (ره) است

رئیس حوزه علمیه برادران اهل‌سنت شهرستان مانهش وسملقان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین دستاوردهای مکتب امام خمینی(ره) است.
احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از مهم‌ترین دستاوردهای مکتب امام خمینی (ره) است,

آخوند امانی، رئیس حوزه علمیه برادران اهل‌سنت شهرستان مانه وسملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در خصوص امام خمینی (ره) گفت: امام راحل یک تحول بسیار عظیم در جامعه به وجود آورد که شرایط آن ایام چنین تحولی را اقتضا می‌کرد.

وی ادامه داد: یقیناً اقدام امام به چنین تحولی بر اساس آموزه‌های آن مرد شریف از قرآن و سنت و سیرت اهل‌بیت و صالحین و بر مبنای غیرت دینی بوده است.

وی گفت: امام راحل در رهبری این تحولات درس استقامت، غیرت، امید، شهادت و فداکاری را در قالب عملکرد خود آموختند که می‌توان به‌عنوان یک الگو برای نسل حاضر و آینده معرفی کرد.

وی دستاوردهای مهم و حیاتی و اصولی امام راحل را برشمرد و گفت: احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از مهم‌ترین دستاوردهای مکتب امام خمینی (ره) است.

وی گفت: امام راحل شعائر دین و ارزش‌های اسلامی و مذهبی که مقدمات روش بندگی و حکومت اسلامی است را حفظ کرد و همچنین به تقریب مذاهب اسلامی و وحدت و همدلی تأکید داشتند.

آخوند امانی افزود: خدمات و احسان در انواع خود مطلوب همه انسان‌هاست و لذا ابتکارات امام راحل چون بر مبنای احیای احسان و خدمات بود جایگاه معنوی یافته و از مقبولیت خاصی برخوردار بودند.

وی همچنین اظهار داشت: لازم است کسانی که در این نهادها و پایگاه‌های اجتماعی و حمایتی و امنیتی که رهبر کبیر انقلاب برای خدمت مردم تأسیس کرده است، منصوب می‌شوند از افرادی مخلص، توانا، متعهد و ماهر باشند.

 ‏‏وی افزود: مسئولین باید از هرگونه ظلم و تبعیض که از آفات مهم وحدت و همدلی است پرهیز کنند که یکی از اثرات منفی تبعیض سلب اعتماد، به وجود آوردن حس نامحرمی و احساس بیگانگی در طرف مقابل است.

 ‏‏استادحوزه علمیه اهل سنت گفت: مجریان قانون مراقب عمل خود باشند تا احساس ظلم و تبعیض در مردم ایجاد نشود و همچنین قانون به زیر سوال نرود.

آخوند امانی چند مورد از مشابهت‌ها و متابعت‌های رهبری معظم الله به امام راحل را نام برد و گفت: ایشان تصمیمات و راهکارهای عالمانه در تدبیر امور کشوری دارند و دارای سعه‌صدر و اهل مدارا هستند.

وی افزود: همچنین ایشان از حرکات عجولانه تندروها مراقبت می‌کنند و از افراط‌وتفریط پرهیز می‌کنند.

آخوند امانی خستگی‌ناپذیری در تبیین مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و توصیه اکید در حفظ مقدسات مذاهب اسلامی نیز از مشابهت‌های رهبری معظم به امام راحل دانست.

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک