دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۶۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ساعت ۹:۲۳
گزارشی از آخرین وضعیت زایشگاه بجنورد؛

آیا امام رضا، گره بیمارستان مادر و کودک را باز می‌کند؟

جانمایی احداث پروژه درمانی مادر و کودک بجنورد چند ماهی است که به بحث روز استان تبدیل شده و اکنون مکان بیمارستان امام رضا (ع) و ساختمان شهرداری برای ساخت این بنا مطرح شده است که باید دید آیا این نقطه به نتیجه می رسد.
آیا امام رضا، گره بیمارستان مادر و کودک را باز می‌کند؟ ,

به گزارش عصر اترک، اواخر سال گذشته موضوع احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی مادر و کودک در مرکز خراسان شمالی رسانه‌ای شد، از همان زمان تاکنون که نزدیک به چهار ماه می‌گذرد و تنها دو ماه فرصت برای جانمایی زمین این پروژه باقی‌مانده است، جانمایی زمین برای این ابرپروژه عام‌المنفعه همچون کلافی سردرگم درآمده است که به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

این مجتمع درمانی باید از لحاظ پدافند غیرعامل و توزیع عادلانه مراکز درمانی، در محلی احداث شود که امکان دسترسی تمام شهروندان بجنوردی، روستاها و بخش‌ها و حتی سایر شهرستان‌های استان فراهم شود تا بتوانند از خدمات تخصصی آن بهره‌مند شوند، بنابراین بهترین مکان برای احداث بیمارستان، جایی است که دسترسی آحاد جامعه به آن راحت باشد.

در ابتدا زمین شهربازی بجنورد برای احداث این پروژه درمانی از سمت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطرح شد که به دلیل مخالفت‌ها به نتیجه نرسید و این موضوع تا به امروز گره کوری تبدیل شده که نیازمند یک خرد جمعی است تا مردم خراسان شمالی از این شرایط ویژه‌ای که برایشان رقم خورده، محروم نشوند.

به‌تازگی موضوع احداث بیمارستان مادر و کودک در جوار بیمارستان امام رضا(ع) مطرح شده است، به نظر می‌رسد در شرایطی که در داخل شهر زمینی با این مساحت وجود ندارد، شاید بهترین پیشنهاد برای این موضوع باشد، زیرا ساخت بیمارستان مرکز درمانی آن هم با اولویت مادر و کودک، قطعاً در شرایطی که تردد آن دشوار باشد، تکرار تجربه تلخ احداث بیمارستان امام حسن(ع) در خارج از شهر خواهد بود که باگذشت ۱۰ سال از افتتاح آن تاکنون مشکل رفت‌وآمد آن رفع نشده است.

 

شهرداری زمین‌هایی که تملک دارد، پیشنهاد دهد

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: باتوجه‌به تجربه‌های قبلی در ساخت مکان‌های درمانی، بیمارستان امام حسن(ع) باگذشت چندین سال از افتتاح، تاکنون خدمات حمل‌ونقل ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی مادر و کودک، باتوجه‌به اینکه این بیمارستان برای گروه خاصی ساخته خواهد شد، همه باید در انتخاب مکان درست سهیم باشیم، تا دسترسی آن برای مردم تسهیل شده باشد.

پاکمهر اضافه کرد: زمین‌های ناب زیادی در شهر وجود دارد اما متعلق به بخش خصوصی هستند، بنابراین شهرداری باید زمین‌هایی که در اختیار خودش است را پیشنهاد دهد.

وی خاطرنشان کرد:  اگر قرار است شهرداری ملکی را تملک کند و در اختیار دانشگاه قرار دهد، مطلوب است، اما اگر پیشنهاد به سمت‌وسویی باشد که نتیجه‌بخش نباشد این درست نیست.

 

 

ساخت پروژه مادر و کودک در حریم بیمارستان امام رضا(ع)، گره‌گشا خواهد شد

پاکمهر با تأکید بر اینکه بیمارستان امام رضا (ع) وقف درمان است، گفت: نمی‌توان خارج از درمان در این محدود اقدامی انجام داد، اما می‌توان در مجاورت بیمارستان امام رضا(ع) یک مرکز درمانی تعریف کنیم، در غیر این صورت گره این پروژه باز نخواهد شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: بنای درمان مشخص است، در طرح اقتصادی مفخم، ۴۰ هزار متر دیده شد، اما برای ساخت بیمارستان ۳۰ هزار متر نیاز است که از مساحت در نظر گرفته شده، کمتر است.

 

تسریع در اجرای ابرپروژه درمانی استان، اعتماد ازدست‌رفته مردم را بازمی‌گرداند

وی بیان داشت:  شورای شهر و شهرداری بجنورد می‌توانند طبق توافقی که در پروژه طرح اقتصادی مفخم انجام شده بود با تغییر به پروژه درمانی، شرایط احداث این بیمارستان را فراهم کند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حل این مشکل و جانمایی پروژه مادر و کودک، قطعاً اعتماد مردم را برمی‌گرداند، اگر قرار باشد کلنگی زده و رها شود، اطمینان مردم نسبت به مسئولان از بین می‌رود، اکنون زمان آن رسیده است که دو پروژه اثرگذار استان اجرایی شوند.

 

فرصت استثنایی پروژه درمانی مادر و کودک، نباید از دست رود

جواد شاهین فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دراین‌رابطه توضیح داد: زمینی که طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه علوم پزشکی و مسکن و شهرسازی امضا شده است، مسیر اشاره شده ازسوی اداره آب، در محدوده سیلاب تشخیص داده شده است که اگر مسئولان اصرار به این موضوع دارند، حرفی نیست و کلنگ زنی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این ابرپروژه یک فرصت استثنایی است، گفت: شاید دیگر این اتفاق در این استان تکرار نشود.

شاهین فر دررابطه‌با شرایط بیمارستان امام رضا(ع)گفت: سند موجود است که این زمین توسط مالکان وقف درمان برای وزارت بهداری شده، در حال حاضر نیمه آن در تملک بیمارستان علوم پزشکی و نیمه دیگر در تملک شهرداری است، دست‌به‌دست هم دهیم این مشکل را حل کنیم.

 

 

مردم نباید برای رفتن به یک بیمارستان به مشکل بخورند

شاهین فر گفت: مردم نباید برای رفتن به یک بیمارستان که در حوزه تخصصی زنان و اطفال است، دچار مشکل شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم اکنون ۱۲۰ هکتار زمین در اختیار دارد، گفت: این در حالی است که زمین‌ها در کنار بیمارستان امام حسن (ع) و در وسط زمین‌های ارکان است.

وی ابراز داشت: اگر کار به این شیوه پیش رود، مجبور به کلنگ‌زنی در این محدوده خواهیم شد.

 

مردم بیشترین خسارت تأخیر در جانمایی بیمارستان مادر و کودک بجنورد را می‌بینند

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار داشت: تلاش جمعی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای احداث ابرپروژه بیمارستان تخصصی مادر و کودک ضرورت دارد.

وی ادامه داد: درصورتی‌که در معرفی زمین مناسب برای ساخت بیمارستان از سوی نهادهای ذی‌ربط تعلل شود، ممکن است به جهت عدم تخصیص اعتبار لازم، کلنگ‌زنی آن به سال‌های آینده موکول شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: بیمارستان مادر و کودک تنها برای دانشگاه علوم پزشکی استان نیست و اختصاص به همه مردم دارد و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های استانی باید تلاش کنند تا این زیرساخت در استان ایجاد شود.

وی متضرر اصلی تعلل در معرفی زمین مناسب برای احداث این بیمارستان را مردم دانست و افزود: اگر دراین‌خصوص تأخیر و تعلل صورت گیرد، ممکن است بودجه تخصیصی برای این پروژه برگشت بخورد و همه استان ضرر می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: همه نهادها و ارگان‌ها در تأمین سلامت و درمان مردم مسئول هستند، هرچند دراین‌خصوص پیگیری امورات و مدیریت‌ها با دانشگاه علوم پزشکی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر بیمارستان خوبی برای مادر و کودک نداشته باشیم، مسئله‌ساز خواهد بود و هر کدام از امور دچار چالش شود، دامان همه را می‌گیرد، زیرا برای دریافت خدمات در حوزه مادران و کودکان باید بیماران راهی سایر استان‌ها شوند که علاوه بر هزینه درمان، هزینه‌های دیگری همچون اسکان و رفت‌وآمد و خطرات احتمالی مطرح خواهد شد.

 

انتهای پیام/ آرزو رحمانی

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک