پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ساعت ۹:۱۵
نائب رئیس شورای شهر بجنورد خبرداد:

پاسخ منفی شورا با اختصاص ملک شهرداری منطقه یک برای احداث بیمارستان

نائب رئیس شورای شهر بجنورد گفت: شورای شهر بجنورد با اختصاص ملک شهرداری منطقه یک بجنورد به طرح احداث بیمارستان مادر و کودک استان پاسخ منفی داد.  
پاسخ منفی شورا با اختصاص ملک شهرداری منطقه یک برای احداث بیمارستان ,

به گزارش عصراترک، اعظم‌السادات افشین فر، عضو شورای شهر بجنورد در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: طی چند هفته گذشته موضوع تأمین زمین برای احداث بیمارستان فوق‌تخصصی مادر و کودک خراسان شمالی به دغدغه‌ای عمومی در مرکز استان تبدیل شده است.

افشین فر تصریح کرد: مردم و معتمدان شهر بجنورد نگران ازدست‌رفتن این طرح، اجرای آن و اعتبار مالی مصوب آن هستند.

وی گفت: برای اینکه این طرح در مرکز استان اجرایی شود، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابتدا پیشنهاد داد که بخشی از زمین پارک شهروند (شهربازی) به اجرای این طرح اختصاص داده شود که شورای شهر بجنورد نیز پس از بررسی موضوع به این پیشنهاد پاسخ منفی داد و خیال مردم از بابت زمین شهربازی راحت شد.

عضو شورای شهر بجنورد با بیان اینکه در حال حاضر مردم نگران هستند اعتبار مالی این طرح برگشت بخورد، افزود: وقوع این اتفاق خسارت جبران‌ناپذیری را به استان وارد می‌کند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که هفته گذشته، استاندار خراسان شمالی در صحن علنی شورای شهر بجنورد تأکید کرد که هر چه زودتر موضوع تأمین زمین و یا تأمین‌نشدن زمین از سوی شهرداری و شورای شهر بجنورد بابت اجرای این طرح تعیین تکلیف شود و موضوع روی هوا گذاشته نشود، گفت: تعیین تکلیف این موضوع برای شورای شهر و شهرداری بجنورد مسئله‌ای مهم باشد و هر چه زودتر به آن پاسخ داده شود.

افشین فر تأکید کرد: درصورتی‌که پاسخ شهرداری و شورای شهر بجنورد به دانشگاه علوم پزشکی این باشد که زمینی مبتنی بر مشخصات موردنظر برای اجرای این طرح در بانک املاک شهرداری بجنورد وجود ندارد که اختصاص داده شود، بااین‌وجود، اعضای شورای شهر بجنورد به‌عنوان نمایندگان مردم در این پارلمان محلی باید پیگیری کنند که سرانجام از سوی مسئولان اجرایی ذی‌ربط، زمینی مناسب بابت اجرای این طرح اختصاص داده شود.

 

یزدانی: شورای شهر بجنورد که نمی‌تواند زمین بسازد!

احمدرضا یزدانی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: پس از آنکه شورای شهر بجنورد به پیشنهاد اول دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر اختصاص زمین شهربازی به طرح احداث بیمارستان مادر و کودک استان پاسخ منفی داد، این دانشگاه پیشنهاد دومی مبنی بر اختصاص ملک شهرداری منطقه یک بجنورد در مجاورت بیمارستان امام رضا را به شورای شهر بجنورد ارائه داد.

یزدانی با اعلام اینکه این ملک و بنای آن دارای قدمت است، خواستار شد: شورای شهر بجنورد دررابطه‌با این تقاضا هر چه سریع‌تر پاسخ دهد و موضوع را برای دانشگاه علوم پزشکی استان تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به اینکه عموم از اعضای شورای شهر بجنورد می‌پرسند که چرا به اجرای این طرح، زمین اختصاص نمی‌دهید؟ بیان کرد: شورای شهر بجنورد که نمی‌تواند زمین بسازد! باید زمینی وجود داشته باشد تا به این طرح اختصاص دهیم.

 

اربابی، جانمایی زمین برای احداث بیمارستان مادر و کودک در دست مطالعه است

علی اربابی، نائب رئیس شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه عنوان کرد: پاسخ شورای شهر بجنورد به پیشنهاد اول دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر اختصاص بخشی از زمین پارک شهربازی مرکز استان مبتنی بر ارزیابی‌های فنی - تخصصی همچنین ملاحظات قانونی و شرعی، منفی اعلام شد.

اربابی اعلام کرد: باتوجه‌به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان از پیشنهاد اول خود به نتیجه نرسید، حال پیشنهاد دوم مبنی بر اختصاص ملک شهرداری منطقه یک در مجاورت بیمارستان امام رضا را به شورای شهر بجنورد ارائه داده و این در حالی است که این ملک ثبت آثار ملی است و زمان ساخت آن در سال ۱۲۹۸ شمسی بوده است.

وی با تأکید بر این نکته که مکان‌یابی زمین باید مبتنی بر ارزیابی‌های علمی و فنی انجام شود همچنین اختصاص زمین جانمایی شده و مصوب از سوی شورای شهر بجنورد می‌بایست مبتنی بر ارائه لایحه شهرداری به شورای شهر بجنورد باشد، بیان کرد: شورای شهر بجنورد از معاونت پژوهشی دانشگاه بجنورد تقاضا کرده است که مطالعات و ارزیابی‌های جانمایی زمین مبتنی بر تمامی مشخصات شهرسازی، زیست‌محیطی، بهداشتی، زمین‌شناسی، عمرانی و پدافندی را انجام دهد و تا پایان هفته جاری نیز نتایج مطالعه را ارائه کند.

نائب رئیس شورای شهر بجنورد گفت: در حال حاضر امکان‌سنجی انتخاب زمین در حال انجام است تا نتیجه گزارش به شورای شهر بجنورد ارائه شود.

اربابی همچنین در خاتمه یادآور شد: محمد پاک‌مهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس نیز درباره اعتبار مالی این طرح اعلام کرده است که این اعتبار برای اجرای این طرح در استان محفوظ است و برگشت نمی‌خورد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک